اخبار گردشگری

۲۵ اقامتگاه بوم گردی در استان قزوین راه اندازی می شود

نادر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موافقت های اولیه برای احداث این مجموعه ها از سوی میراث فرهنگی استان صادر شده است و کار احداث و یا آماده سازی آنها نیز در آینده نه چندان دور آغاز می شود.
وی اظهار کرد: این مجموعه های اقامتی و پذیرایی در نقاط روستایی استان با هدف جذب گردشگر ایجاد می شوند.
این مسئول گفت: هم اکنون هفت اقامتگاه بوم گردی فعال استان با استقبال خوب گردشگران بویژه خارجی ها مواجه هستند.
محمدی همچنین با اشاره به ارایه مجوز برای احداث پنج هتل ۵ستاره در قزوین،گفت: این مجموعه در مرحله تجهیز کارگاه برای اجرای عملیات عمرانی هستند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین افزود: براساس مقررات اگر متقاضیان برای ساخت هتل طی ۶ ماه پس از ارایه مجوز اقدام نکنند، صلاحیت آنان رد خواهد شد و نسبت به جایگیزینی سرمایه گذار اقدام می شود.
وی اظهار کرد: ۲ متقاضی ساخت هتل های پنج ستاره در قزوین نیز درخواست اولیه خود را به میراث فرهنگی ارایه کرده اند که در این خصوص ابتدا منتظر وضعیت پیشبرد اهداف مجوزهای فعلی صادر شده هستیم.
محمدی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری قزوین، استان با کمبود مراکز اقامتی روبرواست،افزود: امیدواریم با صدور مجوزهای جدید و ساخت مراکز جدید این نیاز و کمبود مرتفع شود.
استان قزوین هم اکنون دارای ۳ هتل یک ستاره، ۶ هتل دوستاره،۳ هتل سه ستاره، ۲ هتل چهار و پنج ستاره، هفت هتل آپارتمان ، هفت اقامتگاه بوم گردی و ۷۶ خانه مسافر است.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اقامتگاه بوم گردی


قزوین