اخبار گردشگری

شهر تاریخی سیمره ثبت جهانی می شود

علی سنایی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهر تاریخی سیمره یکی از بزرگترین محوطه های تاریخی غرب کشور به شمار می رود که مربوط به قرون اولیه اسلامی بوده و به شماره ۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه شهر تاریخی سیمره با ۲۰۰ هکتار وسعت به سمت جهانی شدن پیش می رود، یادآور شد: قرار است با همکاری مسئولان استان، مشکلات شهر تاریخی همچون قرار گرفتن اراضی کشاورزی در محدوده این شهر ، محصور نبودن از نظر امور حفاظتی ، مرمت بخشهای تخریب شده حل شده و تعیین ردیف اعتباری تملک برای نخستین بار به شهر تاریخی سیمره داده شود.
مدیر پایگاه شهر تاریخی سیمره تاکید کرد: یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور به شهر تاریخی سیمره اختصاص داده شده است که این اعتبار صرف امور حفاظتی و مرمتی این شهر می شود.
شهر تاریخی سیمره بر اثر وقوع زلزله در سال ۳۳۴ هجری قمری تخریب و خالی از سکنه شده و تاکنون ۹ فصل کاوش باستان شناسی در این محوطه تاریخی صورت گرفته است.
شهر باستانی سیمره از نخستین آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است، دره شهر به دلیل فراوانی و تنوع قلعه‌های تاریخی در محدوده شهرستان، به شهر قلعه‌ های ایران شهرت دارد و به لحاظ زمین‌ شناسی بزرگترین ژئوپارک دنیا محسوب می‌شود.
دره شهر واقع در ۱۳۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام در این روزهای بهاری با طبیعت بکر و بی نظیر دامنه کبیر کوه، تاریخ افسانه ای و بناهای فرهنگی و غنای اجتماعی به عنوان مقصدی برای گردشگران به شمار می رود.
۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


شهر تاریخی سیمره


ثبت جهانی