اخبار گردشگری

گردشگری روستایی موجب توسعه پایدار روستاها می شود

سید کمال پاک فطرت، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر همین اساس امسال شناسایی ۴۰ روستای هدف گردشگری را در فارس در دستور کار قرار داده ایم که تاکنون ۳۰ روستا در ۲۹ شهرستان شناسایی شده اند و کار شناسایی ۱۰ روستای دیگر نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فارس در بحث گردشگری از ظرفیت های خوبی برخوردار است لذا ضرورت دارد که بیشتر برنامه ها حول محور گردشگری دنبال شود.
او اظهار کرد: در بحث توسعه روستاها در ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه الزام شده که در کل کشور برنامه ریزی برای توسعه پایدار پنج هزار روستا انجام شود که سهم فارس از این تعداد سالانه ۲۹۶ روستاست که با همکاری دستگاه های ذی ربط در این جهت گام برخواهیم داشت.
پاک فطرت یکی از راه های حل مشکل اشتغال در روستاها را فعال کردن تعاونی های دهیاری ها دانست و گفت: با فعال کردن و سامان دادن به فعالیت این تعاونی ها بسیاری از مشکلات اشتغال در روستاها نیز حل و فصل خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: امسال پایه و اساس فعالیت تعاونی ها را بر کار اقتصادی قرار داده ایم تا از این طریق شاهد درآمد زایی در روستاها باشیم.
وی، جمعیت روستایی استان فارس را بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن (سال ۹۵) یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۸۶۳ نفر برشمرد و افزود: همچنین تعداد روستاهای این استان نیز هشت هزار و ۳۷۶ روستاست که از این تعداد چهار هزار و ۱۵۲ روستا دارای سکنه و چهار هزار و ۲۲۴ روستا نیز خالی از سکنه است.
پاک فطرف گفت: از مجموع چهار هزار و ۱۵۲ روستای دارای سکنه نیز ۲ هزار و ۱۴۰ روستا صاحب دهیاری هستند.
۶۱۲۲ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری روستایی


استان فارس


توسعه پایدار