اخبار گردشگری

رونق گردشگری روستایی در سمنان نیازمند توسعه زیرساختهاست

به گزارش ایرنا، سمنان با داشتن بیش از ۳۰۰ روستا و همجواری قالب این روستاها با جنگل ، بیابان و گندمزارها و طبیعت بکر، فرصت استثنایی و ویژه برای ایجاد و توسعه گردشگری روستایی به وجود آورده است.
در استان تاکنون ۴۰ روستای هدف گردشگری شناسایی و ۳۴ اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
به باور کارشناسان بخش صنعت گردشگری روستاها دارای ظرفیت‌های عظیم بومی و فرهنگی هستند و از این رو گردشگری روستایی باید به عنوان یکی از محورهای توسعه و رونق روستاها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : توسعه زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات برای توسعه گردشگری در استان ضروری است.
محمد جهانشاهی اظهارکرد : استان سمنان ظرفیت‌های مطلوبی را در بخش گردشگری دارد که باید با بهره‌گیری از آنها تحول در چرخه اقتصاد و بخش اشتغال استان ایجاد کرد.
وی با بیان این که برخی از روستاهای استان با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانند به‌عنوان روستای هدف در بخش گردشگری توسعه یابند، اظهارداشت: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی بین روستاهای هدف گردشگری استان سمنان با سایر نقاط در سراسر کشور باید به عنوان یک اصل مهم در رونق کسب وکار در بخش گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این که برای توسعه گردشگری باید ظرفیت‌های موجود را در رسانه‌های دیجیتالی معرفی کنیم، خاطرنشان کرد : معرفی و تبلیغات بخش گردشگری در فضای مجازی و دیجیتالی می‌تواند بخش گسترده‌ای از مردم را نسبت به وجود این ظرفیت‌ها آگاه کند.
جهانشاهی با تاکید بر لزوم حمایت از فناوری های به روز ارتباطی در بخش گردشگری، ادامه داد : به‌ روزرسانی عملکردهای تبلیغاتی در معرفی جاذبه های گردشگری مهمترین اولویت این اداره کل در سال جاری است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان اضافه کرد : طرح توسعه گردشگری مجازی در استان سمنان در سال جاری ایجاد می شود و پوشش اینترنت در تمامی روستاهای استان سمنان باید در اولویت مسوولان اجرایی مربوط قرار گیرد.
وی تصریح کرد : بازسازی جاده های روستایی استان به منظور رونق گردشگری و افزایش اشتغال و همچنین اجرای طرح های توسعه اقتصادی در این مناطق در اولویت است.
جهانشاهی بیان داشت : بیش از ۴۰ روستای سمنان براساس برنامه ششم توسعه به عنوان مناطق ویژه گردشگری انتخاب شدند که باید زیرساخت لازم برای حضور گردشگران در این مناطق مهیا کرد.
وی بیان داشت : نوسازی راه های ارتباطی استان سمنان برای اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در این مناطق اجتناب ناپذیر است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون ۷۱۸ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
۶۰۲۶/۷۳۳۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


توسعه


زیرساخت


گردشگری روستایی