اخبار گردشگری

طرح گردشگری در ۱۵۰روستا اجرا شد

سعیدرضا جندقیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و اشتغالزایی در روستا از سیاست ها و اولویت های دولت تدبیر و امید است و در این راستا ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای ۱۰۰ طرح گردشگری روستایی هم در سال ۹۵ اختصاص یافت.
وی ادامه داد: با توجه به رویکرد‌ها و سیاست‌های دولت دوازدهم در تقویت اقتصاد روستایی، توجه به ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و اشتغالزایی در روستا، کمک به اجرای طرح‌های توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفت و به اجرا درآمد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه همگام با ارتقای وضعیت روستاها، اصالت آنها را نیز باید حفظ کنیم، گفت: تنها با حفظ اصالت و ظرفیت های اصیل روستایی می توان به توسعه صد در صدی روستاها دست یافت.
جندقیان افزود: اگر چه در امر توسعه، آبادانی روستاها و ارائه خدمات به روستاییان گام های مثبتی برداشته ایم اما نتوانسته ایم ظرفیت های اصیل روستایی را حفظ کنیم.
وی در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت: برای رسیدن به توسعه در روستاها نیازمند تغییر رویکردها در سطوح کلان، ملی، منطقه ای تا سطوح خرد هستیم.
معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها افزود: ضرورت دارد که با نگاهی به قوانین و مقررات کلان درباره درآمدهای ملی و محلی، به ارائه راهکارهای جذب، بالفعل سازی و تنوع بخشی منابع درآمدی روستاها اقدام شود.
جندقیان اضافه کرد: این امر تفاوت در مکان ها، نقش ها و منابع درآمدی برای دهیاری ها را در پی خواهد داشت.
چند سالی است که در کشورمان برنامه‌ای با عنوان روستاهای هدف گردشگری مطرح شده است که در این طرح با معرفی روستاهایی با شرایط خاص، آنها را به‌عنوان مناطق هدف گردشگری مشخص کرده و در رشد و گسترش امکانات روستا به روستاییان یاری می‌دهند تا بتوانند با جذب گردشگر به توسعه خود کمک کنند.
گردشگری روستایی تنها شامل گردشگری کشاورزی نمی‌شود، بلکه همه‌ فعالیت‌های روستایی را دربرمی‌گیرد و از انواع گردشگری روستایی می توان به گردشگری طبیعی، فرهنگی، اکوتوریسم و مزرعه اشاره کرد.
اجتمام *۲۱۸۱ * ۱۴۱۸**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


روستا


گردشگری


دهیاری ها