اخبار گردشگری

نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری در شهرآفتاب برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، دلاور بزرگ نیا روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: این نمایشگاه در فضایی به مساحت هزار مترمربع و با ۵۰ غرفه تخصصی برگزار می شود.
مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب در زمینی به مساحت ۱۳۸ هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) واقع شده است.
این مجموعه با هدف برگزاری نمایشگاههای ملی و بین المللی با توجه به ایجاد مشکلات ترافیکی در زمان برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران احداث شده است.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه توانمندی های فعالان حوزه سرمایه گذاری، آموزشگاه های فعال و تجهیزکنندگان و تولیدکنندگان این حوزه معرفی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران یادآور شد: در این نمایشگاه جامعه هتلداران، اتحادیه ها و سندیکاهای هتلداری، شرکت های تولیدکننده مبلمان، دکوراسیون، شیرآلات، اتاق های بازرگانی ایران- ترکیه، ایران- استرالیا و ایران- انگلیس حضور دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون به صنعت گردشگری توجه نکرده و ساده ترین مفهومی که می توان از آن برداشت کرد را در ذهن داشته ایم خاطرنشان کرد: تا امروز به دلیل اتکا به صنعت نفت و درآمدهای نفتی نگاه به این حوزه علمی و به روز نبوده است.
بزرگ نیا ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که ناگزیریم جایگزین هایی برای اعتبارات و بودجه های نفتی داشته باشیم و با ایجاد زیرساخت های فرهنگی و تجهیزاتی و نگاه درست به این حوزه این صنعت را پیش ببریم.
به گفته وی نگاه ما تاکنون به صنعت گردشگری، اقتصادی و در راستای رفع مشکلات جامعه نبوده است .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: امروز هتلداری یک علم است و این حوزه نیازمند خانه تکانی جدی در زمینه فکر و نگاه به این صنعت است.
تهرام/۹۳۵۳ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهری


نمایشگاه


شهرآفتاب