اخبار گردشگری

۲۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال بخش گردشگری اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، جلیل بالایی روز پنجشنبه در نشستی با مدیران و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، بیکاری را یک معضل دانست و اظهار داشت: اولین اولویت ما در استان ایجاد اشتغال است.
وی افزود: جامعه از ما توقع دارد که در بخش اشتغال تحولی جدی ایجاد کرده و از مشاغل بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت کنیم.
بالایی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال گردشگری و صنایع دستی از اولویت های استان در سال پیش رو است، گفت: باید در پنج سال آینده حداقل ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم به اهداف مدنظر خود در زمینه اشتغالزایی برسیم باید حتما ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب کنیم.
وی با بیان اینکه باید روستاهای هدف گردشگری شناسایی و روستاییان را به کسب درآمد از طریق جذب گردشگر ترغیب کنیم.
وی اظهار کرد: به دلیل اینکه روستاییان بیشتر به دنبال کسب درآمد از راه های کشاورزی و دامپروری هستند، کار ما برای ترغیب آنان دشوار خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه مردم باید طعم سرمایه گذاری در بخش گردشگری را بچشند، گفت: در کنار فعالیت های کشاورزی و دامداری در بخش خدمات نیز فرصت های جدید خلق کنیم تا مردم بتوانند به راحتی سرمایه گذاری و درآمدزایی کنند.
بالایی در بخش دیگری از صحبت های خود استقبال مسافران نوروزی از کرمانشاه را مطلوب ارزیابی ‌کرد و اظهار داشت: امسال ۳۵۰‌ مراسم آیینی در سطح استان برگزار شد و نوروزی شاد را برای میهمانان رقم ‌زد.
به گفته وی، نوروز امسال بیش از ۳۳۰ فروشگاه و سیاه چادر نوروزی در قالب ۶۳ نمایشگاه بیش از چهار میلیارد تومان محصول فروختند که نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه آمار بازدید از اماکن تاریخی استان بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است، گقت: آمار نشان می دهد که کرمانشاه مقصد اصلی مسافران ورودی بود و آنان حداقل ۳۶ تا ۴۸ ساعت را در این استان سپری کردند‌.
استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوانی است.
۸۰۶۶/۷۴۴۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اشتغالزایی


جلیل بالایی