اخبار گردشگری

غذای ۱۳ کشور را در زنجان میل کنید

یحیی رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غذا یکی از ارکان مهم گردشگری محسوب می شود و مردم سراسر کشور با حضور در زنجان می توانند با کمترین هزینه، غذای حداقل ۱۳ کشور را در یک مکان میل کنند و با آداب و رسوم آنان آشنا شوند.
این مسئول اعلام کرد: چهارهمین جشنواره بین المللی غذاهای سنتی کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تا زمان برگزاری این جشنواره امکان افزایش تعداد کشورهای متقاضی شرکت هم وجود دارد، اظهار کرد: در کنار این جشنواره با برپایی ۳۰ غرفه، نمایشگاه ملی صنایع دستی مرتبط با غذا دایر می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تاکنون در این جشنواره حضور کشورهای چین، ژاپن، گرجستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، لبنان، سوریه، فلسطین، بحرین، بلغارستان و ترکیه قطعی شده است.
وی خاطر نشان کرد: جشنواره های غذا فرصتی برای تجربه مزه کشورها و فرهنگ های مختلف در یک مکان و با کمترین هزینه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اعلام کرد: هماهنگی های لازم هم با استان های مختلف برای حضور در نمایشگاه ملی صنایع دستی و شرکت در جشن های آیینی انجام شده است.
وی تاکید کرد: کالای ایرانی فقط اجناس و محصولات را شامل نمی شود و گردشگری و صنایع دستی مصداق بارز حمایت از کالای داخلی هستند.
نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال ۱۳۹۳ همزمان با دهمین سالگرد برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی برگزار و پس از آن زنجان به عنوان محل دائمی برگزاری این جشنواره از سوی سازمان اکو انتخاب شد.
سال گذشته ۱۴ کشور غذاهای سنتی خود را در این جشنواره عرضه کردند.
۳۰۰۱/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


غذا


جشنواره