اخبار گردشگری

مشارکت بنیاد ایران شناسی با جهاددانشگاهی در برگزاری دهمین همایش ملی خلیج فارس

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۳ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، نخستین شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی خلیج فارس امروز با حضور آیت الله سیدمحمد حسینی خامنه ای رئیس بنیاد ایران شناسی، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی و اعضای دبیرخانه دهمین همایش ملی خلیج فارس برگزار شد.

این نشست به منظور مشارکت در برگزاری دهمین همایش ملی خلیج فارس و همچنین تصمیم گیری درباره سیاستگذاری یازدهمین دوره این همایش در سال ۱۳۹۴ تشکیل شد.
خاطرنشان می گردد بنیاد ایران‌شناسی در زمینه‌ی اجرای دهمین همایش ملی خلیج فارس با جهاد دانشگاهی مشارکت خواهد کرد.

در ابتدای این نشست آیت‌الله سیدمحمد حسینی خامنه‌ای رئیس بنیاد ایران‌شناسی، پیشنهاد تشکیل شورای سیاستگذاری با حضور تمام دستگاه‌های دخیل در حوزه‌ی خلیج فارس و بخش‌هایی که هر سال به‌صورت پراکنده برنامه‌هایی را برای خلیج فارس برگزار می‌کنند، ارائه داد.

او افزود: باید ید واحدی برای خلیج فارس ایجاد شود، چراکه این کار جلوی ضررها را خواهد گرفت و نتایج این همایش‌ها باید به‌عنوان منبعی در کتابخانه‌های دنیا منتشر و از آن استفاده شود.

در این نشست به پیشنهاد و توصیه آیت الله خامنه ای مقرر شد که همایش خلیج فارس از سال ۱۳۹۴ به صورت بلند مدت و در سطح بین‌المللی برگزار شود.
رییس بنیاد ایران‌شناسی با یادآوری این‌که موضوع خلیج فارس زیربنایی و حقوقی است و اهمیتش به مستندات تاریخی است که وجود دارد، افزود: این زیربناها و مبناها نباید در کنگره‌ی خلیج فارس مورد غفلت قرار گیرند.

حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی نیز در ادامه این نشست، طراحی و اعطای نشان خلیج فارس با هماهنگی دولت را پیشنهاد و اظهار کرد: این نشان را می‌توان به خانواده‌های شهدای این منطقه وکسانی که در زمینه‌های مختلف علمی-پژوهشی حوزه‌ی خلیج فارس فعالیت کرده‌اند اعطا کرد.

در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد که کارگروهی با حضور بنیاد ایران‌شناسی و جهاد دانشگاهی تشکیل شود تا بر مبنای آن برای اجرای هرچه بهتر دهمین همایش ملی خلیج فارس تصمیم گیری شود.

•همایش ملی خلیج فارس هر سال به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس دهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. دهمین دوره این همایش با اعلام فراخوان مقاله در محورهای مختلف فرهنگ، هنر و معماری خلیج فارس،گردشگری، ابعاد حقوقی، سیاسی و اجتماعی خلیج فارس، تاریخ و باستان شناسی خلیج فارس،جغرافیا و محیط زیست خلیج فارس دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد.
آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش ۲۵ اسفندماه می باشد و علاقمندان می توانند مقالات علمی-پژوهشی خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.persiangulf-co.ir به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

مشارکت بنیاد ایران شناسی با جهاددانشگاهی در برگزاری دهمین همایش ملی خلیج فارس

مشارکت بنیاد ایران شناسی با جهاددانشگاهی در برگزاری دهمین همایش ملی خلیج فارسمشارکت بنیاد ایران شناسی با جهاددانشگاهی در برگزاری دهمین همایش ملی خلیج فارس