اخبار گردشگری

مسافران مراقب قرارداد آژانسهای گردشگری باشند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت جهانگردی ایران گفت: مسافران درباره مفاد قراردادهایی که با شرکتهای خدمات گردشگری برای شرکت در تور می بندند آگاهی کامل داشته باشند.

محمد حسن کرمانی در آستانه برگزاری تورهای گردشگری ویژه ژانویه و زمستانی به خبرنگار مهر گفت: برخی از دفاتر خدمات مسافرتی مراسم قرعه کشی برگزار می کنند. وقتی به گردشگر اطلاع داده می شود که برنده جایزه یک هفته اقامت رایگان در کشوری شده است آن فرد در وهله اول باید منافع خودش را در نظر بگیرید و ببیند که آیا می تواند در ازای یک هفته اقامت رایگان سهمی از سهام آن دفتر خدمات مسافرتی را بخرد یا نه. چون برخی از این تسهیلات با شرط خرید سهام آن شرکت انجام می شود.

وی گفت: نمی شود مسافران در همه برنامه های تبلیغاتی آژانسهای گردشگری شرکت کنند و انتظار ضرر هم نداشته باشند.

کرمانی بیان کرد: مسافران باید بدانند با کدام آژانس چه نوع قراردادی می بندند چون به طور حتم برای هر خرید و فروشی معامله ای انجام می شود که نحوه انجام آن مشخص است. بنابراین گردشگران باید از تمام موارد ذکر شده در قراردادشان با آژانسها مطلع باشند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بیان کرد: آیا با این دلیل که انجمن دفاتر خدمات مسافرتی یا هر ارگان دیگری متولی نظارت بر دفاتر هست؛ باید در کار دیگران تجسس کنیم. پس چطور رشد عقلی در سطح جامعه شکل می گیرد. اگر سه چهار آژانس تخلفی کردند آیا ما باید کاری کنیم که فعالیت ۴۰۰ آژانس دیگر محدود شود.
مسافران مراقب قرارداد آژانسهای گردشگری باشند

مسافران مراقب قرارداد آژانسهای گردشگری باشندمسافران مراقب قرارداد آژانسهای گردشگری باشند