اخبار گردشگری

پیشنهاد چند میلیون دلاری الغرافه به مهدی طارمی

رقم مهدی روز به روز بیشتر می شود و او این را به خوبی فهمیده که اگر بعد از جام جهانی در این کشور بماند پول خوبی در می آورد. از قطر خبر می رسد باشگاه الغرافه حاضر شده حتی بالاتر از ۱/۵ میلیون دلار به او بپردازد که رقم کلانی برای یک فوتبالیست ایرانی است.مهدی طارمی

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران و آقای گل ۲ دوره متوالی لیگ برتر، اواسط فصل جاری بود که از پرسپولیس جدا شد و به الغرافه قطر پیوست. طارمی که نیم فصل نخست را به دلیل محرومیت انضباطی فیفا به خاطر شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه از دست داده بود، زمانی با الغرافه قرارداد بست که هنوز محرومیتش تمام نشده بود اما باشگاه قطری با همان شرایط طارمی را خواست و با او قراردادی یک و نیم ساله بست.

طارمی به خاطر آن که با باشگاه پرسپولیس تا پایان لیگ هفدهم قرارداد داشت، باید پول رضایت نامه اش را می پرداخت و باشگاه ۶۰۰ هزار دلار طلب کرده بود و طبق توافق مقرر شد ۱۰۰ هزار دلار آن را بازیکن تیم ملی ایران از مبلغ قراردادش با الغرافه به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند. مهاجم بوشهری تیم ملی در شرایطی راهی لیگ ستارگان قطر شد که باشگاه الغرافه هم زمان با او وسلی اسنایدر بازیکن سابق و سرشناس تیم ملی هلند را هم به خدمت گرفت و طارمی شانس آورد که چنین بازیکن بزرگی را کنارش دید و خیلی زود در الغرافه جا افتاد.

طارمی در حالی از لیگ ایران به لیگ قطر رفت که بارها در مصاحبه هایش عنوان کرده بود رویایش بازی در لیگ های معتبر اروپایی است، از این رو خیلی ها وقتی او الغرافه را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد، از حضورش در لیگ های اروپایی ناامید شدند. اما آقای گل ۲ دوره لیگ برتر ایران در قراردادش با الغرافه که برای ۱۸ ماه تنظیم شده، بندی گذاشت که در صورت داشتن پیشنهاد خوب و ترجیحا اروپایی بتواند از این تیم جدا شود، البته به شرط پرداخت مبلغ ۲ میلیون دلار! اکنون در شرایطی که لیگ های کشورهای مختلف رو به پایان است، دوباره بحث تیم آینده طارمی مطرح شده به خصوص این که این بازیکن ملی پوش به احتمال زیاد در لیست نهایی کارلوس کی روش برای حضور در جام جهانی روسیه خواهد بود و این شانس را خواهد داشت که در ویترین جام جهانی بدرخشد و مشتریان تازه ای برای خودش پیدا کند.
شاید به خاطر همین گمانه زنی بود که چند روز پیش سایت استاد دوحه قطر با طارمی مصاحبه کرد و از او درباره آینده اش پرسید. طارمی در پاسخ به سوال خبرنگار استاد دوحه درباره وضعیت قراردادش با الغرافه گفته بود:«قراردادم با الغرافه تا پایان فصل آینده است و اگر باشگاه مرا بخواهد من تا پایان فصل آینده در خدمت آن ها هستم. قراردادی که با الغرافه امضا کردم یک و نیم ساله بود که نیم فصل آن گذشته است.

خدا را شکر من به همراه الغرافه در این مدت ۱۴ بازی انجام دادم و طی این بازی ها ۹ گل به ثمر رساندم. مهم تر از همه چیز این است که تمام توانم را برای موفقیت تیم گذاشتم.» این اظهارات طارمی به معنای رضایت مندی او از شرایطش در الغرافه و قطر بود اما هنوز این سوال به قوت خود باقی است که آیا او به لیگ های اروپایی فکر می کند؟ در این رابطه یکی از دوستان نزدیک طارمی اطلاعات خوبی در اختیار ما گذاشت.

به گفته وی طارمی برای سال دوم قراردادش پیشنهاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری (بیش از ۵ میلیارد تومان) از الغرافه دارد و این در حالی است که اگر بخواهد به تیم دیگری برود، باید ۲ میلیون دلار به الغرافه بابت رضایت نامه بدهد. در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، بالاترین پیشنهاد مالی است که به طارمی ارائه شده و بعید است تیمی پیدا شود که ضمن دادن این رقم به شخص طارمی، حاضر باشد ۲ میلیون هم بابت رضایت نامه او به الغرافه پرداخت کند. مگر آن که مهاجم تیم ملی آن قدر در جام جهانی خوش بدرخشد که باشگاهی پیشنهادی چند میلیون دلاری به او بدهد و طارمی قید حضور در الغرافه را بزند.
حضور مهدی طارمی در کنسرت خواننده معروف

ملی پوش ایرانی تیم الغرافه قطر به کنسرت فرزاد فرزین در تبریز رفت.

مهدی طارمی که همراه تیم الغرافه قطر جهت بازی لیگ قهرمانان آسیا با تراکتورسازی دیشب وارد تبریز شده بود راهی کنسرت فرزاد فرزین، خواننده معروف موسیقی پاپ شد.

طارمی این خبر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.