اخبار گردشگری

حوزه گردشگری لرستان به مرحله شکوفایی رسیده است

به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در سالن جلسات استانداری لرستان بیان کرد: استان لرستان دارای جاذبه ها و ظرفیت های قابل توجهی در حوزه گردشگری است و نیازمند فرهنگ سازی و فرهنگ پذیرش حضور گردشگران در استان نهادینه شود.
وی اظهار کرد: به دلیل ظرفیت های گردشگری منحصر به فرد لرستان باید جزو استان های مهم کشور در این حوزه محسوب شود و مردم استان باید به لحاظ سرمایه گذاری و فرهنگی آمادگی داشته باشند.
خادمی یکی از اهداف گردشگری را بهبود اقتصاد شهرهای هدف گردشگری برشمرد و گفت: حضور گردشگران باید در استان تبدیل به درآمد و رونق اقتصادی شود که در این مهم نقش مردم بسیار حائز اهمیت است.
استاندار لرستان با اشاره حضور چشمگیر مسافران نوروزی و رشد قابل توجه بازدیدکنندگان اماکن گردشگری بیان کرد: این امر مسئولیت را در استان چند برابر می کند و باید برای سال های آینده برنامه ریزیهای گسترده تری انجام شود.
استاندار لرستان همچنین گفت:تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی استان امکان استفاده و بهره وری هرچه بیشتر را از حداقل امکانات میسر می کند.
وی با بیان اینکه بنا بر گزارشات رضایت نسبی از عملکرد تمام دستگاه های اجرایی در راستای ستاد اجرایی خدمات سفر وجود دارد، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در تعطیلات نوروزی امسال بیانگر تعامل و همگرایی دستگاه های اجرایی استان است.
خادمی با بیان اینکه در برخی زمینه ها زیرساخت ها و امکانات بیشتری در این استان با توجه به جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری وجود دارد، بیان کرد:نگاه تعاملی به جای رقابت های منفی کارهای بزرگی را به نتیجه می رساند.
استاندار لرستان بر ضرورت نهادینه سازی و درک مفهوم تعامل و همگرایی تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید با آگاهی کامل از ایجاد موانع بر مسیر پیشرفت استان و بخشی نگری جلوگیری کنند.

** حضور مسافران نوروزی در لرستان ۱۰۰ درصد رشد داشت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این نشست گفت: حضور مسافران نورزوی در این استان در تعطیلات نوروزی رشد ۱۰۰ درصد داشته است که به دلیل آمارهای مازاد سال های گذشته رشد ۳۶ درصدی ثبت شده است.
سید امین قاسمی بیان کرد: یکهزار و ۳۰۰ نفر از اعضای دستگاه‌ های مختلف کار توزیع اقلام تبلیغاتی و اطلاع‌ رسانی را انجام دادند.
به گفته وی در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام نوروز بیش از ۶۰۰ هزار بروشور تبلیغاتی توزیع و ۱۹ بازارچه صنایع ‌دستی و سوغات در استان فعال شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: ۵۰ تخته چادر عشایری در ایام نوروز در سطح محورهای استان لرستان برپا شد.
وی گفت: طبق آمارها سه میلیون و ۷۹۲ هزار گردشگر از جاذبه ‌های گردشگری لرستان بازدید کردند و قلعه فلک الافلاک با ۱۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر بازدیدکننده بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داد.
به گفته قاسمی در ایام نوروز امسال ۷۱۴ هزار نفر شب در استان لرستان اقامت داشته‌ اند که این آمار بیانگر رشد ۳۶ درصدی است.
وی افزود: ۲۵ هتل، ۱۱ اقامتگاه بوم گردی، ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس و ۲ هزار و ۵۰۰ چادر جهت اسکان مسافران نوروزی در لرستان مهیا شد.
۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


خدمات سفر


استاندار


لرستان