اخبار گردشگری

نکات مهم در هزینه‌ی سفر در گرجستان

آیا هنوز هم به سفری رویایی، به کشوری رویایی فکر می‌کنید؟ حال وقت آن رسیده به رویا‌های خود جامه عمل بپوشانید و برای یک سفر بی‌نظیر برنامه‌ریزی کنید. اولین نکته‌‌ای که در مورد سفر ذهن شما را مشغول می‌کند، هزینه‌های سفر و بودجه‌ی در نظر گرفته برای آن است. نمی‌توان هزینه‌های سفر را به طور صد‌در‌صد برآورد کرد اما می‌توان به صورت تقریبی به نتایج خوبی رسید.

خوب است بدانید که بر اساس تحقیقات رسانه‌ها و وبلاگ‌های مسافرتی، گرجستان جزء ۱۰ مقصد محبوب و مقرون‌به‌صرفه برای مسافرت شناخته شده است.

بررسی هزینه ها در سفر گرجستان

بررسی قیمت ارز در گرجستان

پول ملی گرجستان “لاری” و در قالب بین‌المللی GEL است. ممکن است در این سفر دلار، روبل یا یورو همراه داشته باشید اما اصلا نگران نباشید زیرا در تفلیس و شهر‌های بزرگ برای تغییر ارز و مبادله مشکلی نخواهید داشت. نرخ لاری در فرودگاه‌ها اصلا سودآور نیست، دقت داشته باشید که مقدار کم و مورد نیاز را تغییر دهید. بهتر است برای تغییر ارز بیشتر، به بانک‌ها مراجعه کنید.

استفاده از کارت اعتباری برای خرید هم ممکن است هزینه‌ای اضافی در بر داشته باشد، پس تا آنجا که می‌توانید با پول نقد خرید کرده و از استفاده از کارت اعتباری اجتناب کنید.


بررسی هزینه ها در سفر گرجستان

بررسی قیمت غذا و نوشیدنی در گرجستان

در گرجستان هیچ‌وقت گرسنه نخواهید ماند زیرا در هر زمانی و هر مکانی بهترین غذا‌ها با قیمت مناسب را خواهید یافت. غذا‌های ملی و محصولات تازه همیشه در دسترس است. برای تغذیه در سفر، اگر می‌خواهید مواد غذایی تهیه و خود دست به کار شوید، بهتر است به جای فروشگاه از بازار خرید کنید، زیرا قیمت‌ها مناسب‌تر و پایین‌تر است. میوه‌ها و سبزیجات فصلی در گرجستان بسیار ارزان هستند پس از این بابت هیچ نگرانی نخواهید داشت.


بررسی قیمت اقامت در گرجستان

در گرجستان می‌توانید هر نوع اقامتگاهی را با توجه به سلیقه و بودجه خود بیابید. زیر ساخت هتل‌ها بسیار توسعه یافته و رو به پیشرفت است. در تفلیس، پایتخت این کشور می‌توانید در هر هتلی با هر نوع خدمات و امکاناتی با قیمت مناسب اقامت داشته باشید، البته نوع امکانات با توجه به بودجه متغییر است. خوابگاه و مهمان‌خانه نیز در هر کجای گرجستان در دسترس است.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com