اخبار گردشگری

۲۴۵ میلیارد ریال صنایع دستی در اصفهان فروخته شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان
اعلام کرد: در نوروز ۹۷ با اتخاذ تدابیری برای تولید و ترویج صنایع دستی و کمک به اقتصاد هنرمندان و تولیدکنندگان، در تمام ۲۴ شهرستان استان، نمایشگاه ها و بازارچه های عرضه اینگونه صنایع دایر شد.
جعفر جعفر صالحی افزود: این در حالی است که در نوروز ۹۵ صرفاً در ۱۲ شهرستان و در نوروز ۹۶ نیز در ۱۹ شهرستان استان بازارچه و نمایشگاه های عرضه و فروش برپا شده بود.
وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بومگردی ها در نوروز امسال برای عرضه و فروش صنایع دستی، فصل جدیدی از عرضه این محصولات را در کشور رقم زد.
جعفر صالحی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال، استفاده از توان بوم گردی ها، مناطق عشایری و افزایش اعتماد مشتریان برای خرید از فروشگاه های ثابت محصولات صنایع دستی(بیش از ۹۵۰ فروشگاه) که با راه اندازی سامانه دریافت پیشنهادمشتریان(Votecht.ir) همراه بود، در مجموع منجر به فروش کم سابقه ۲۴۵ ریالی صنایع دستی در استان شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان افزود: به برکت توان هنرمندان و تولیدکنندگان شاخص اصفهان در عرصه ملی و بین المللی، این استان جایگاهی ارزشمند در حوزه اقتصاد صنایع دستی دارد.
یک سوم از انواع صنایع دستی دنیا و دو سوم از صنایع دستی کشور، در استان اصفهان تولید می شود و این استان سهم ۶۰ درصدی از تولید اینگونه صنایع در کشور را داراست.
از مجموع ۳۰۰ رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در ایران، ۱۹۶ رشته در استان وجود دارد که اکثر آنها در نمایشگاه میدان نقش جهان اصفهان نیز به نمایش گذاشته شده است.
۶۰۲۷/۶۹۹۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


اصفهان