اخبار گردشگری

سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری آستارا آماده هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا پاشا سماپور روز دوشنبه در نشستی با سرمایه گذاران در پارک جنگلی بی بی یانلوی آستارا افزود: برای ساخت رستوران در این پارک، یک سرمایه گذار از جمهوری آذربایجان و جهت توسعه این طرح گردشگری چند سرمایه گذار از داخل کشور اعلام آمادگی کرده اند و باید زمینه فعالیت آنها فراهم شود.
وی اظهار کرد: پارک بی بی یانلوی آستارا در نوار مرزی این شهرستان و محور آستارا-اردبیل نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و برای اجرای مرحله نخست طرح توسعه و تجهیز آن، یک میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.
سماپور بیان کرد: متاسفانه از جاذبه های طبیعی آستارا نظیر آبگرم های علی داشی و کوته کومه استفاده نمی شود و توسعه این مکان ها در گرو مشارکت بخش خصوصی است.
شهردار آستارا نیز در این نشست گفت: توسعه پارک جنگلی بی بی یانلو با مشارکت بخش خصوصی از ۲ ماه گذشته آغاز و غرفه های محصولات فرهنگی و غذاهای محلی، پیست دوچرخه سواری، پارک بازی و آلاچیق های اسکان گردشگران در آن ایجاد شد.
جواد معیتی افزود: مرحله نخست این طرح تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح خواهد شد و توسعه پارک، بدون تخریب محیط زیست در چهار مرحله ادامه می یابد.
داریوش ملک زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز در این نشست بیان کرد: بی بی یانلو با یک هزار و ۶۲۱ هکتار مساحت، بزرگترین پارک جنگلی گیلان است و با تنوع گیاهی و زیستی قابلیت اجرای طرح های بوم گردی را دارد.
وی افزود: سه طرح بوم گردی شهرستان آستارا در کارگروه بوم گردی استان تصویب شده و باید برای جذب گردشگر از ظرفیت پارک بی بی یانلو با برگزاری جشنواره های آش دوغ، عسل و گلیم استفاده کنیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن با جاذبه های گردشگری، اقتصادی و تاریخی جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


توسعه گردشگری


گیلان


آستارا