اخبار گردشگری

گنبد نمکی قم سایت گردشگری می شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، عیسی رضایی روز دوشنبه در گفت و گویی افرود: با مطالعات انجام شده میزان اعتبار و ظرفیت ها به زودی مشخص و گنبد نمکی قم تبدیل به سایت گردشگری می شود تا در اختیار علاقه مندان به طبیعت گردی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: گنبد نمکی قم تنها گنبد نمکی متقارن ایران محسوب می شود، زیبایی و تنوع رنگ و قندیل هایی که در این گنبد وجود دارد تاکنون گردشگرهای زیادی را به این شهر کشانده است، چراکه یکی از ۲۰ گنبد نمکی پرجاذبه طبیعی کشورمان محسوب می شود.
رضایی گفت: یکی از دغدغه های ما در زمینه حضور گردشگری، ماندگاری کم گردشگران است، در حالی که اگر جاذبه های گردشگری گنبد نمکی معرفی شود بی شک گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به قم خواهند آمد.
وی با تاکید برلزوم محافظت از این ظرفیت گردشگری قم گفت: باید میراث فرهنگی قم مدیریت گنبد نمکی را برعهده بگیرد تا با سرمایه گذاری بخش خصوصی، بتوان به نحو مطلوب از این مکان بهره برداری کرد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه استاندار قم نیز نگاه مثبتی به استفاده از این ظرفیت درجهت توسعه رونق گردشگری دارد تا این جاذبه گردشگری منحصر به فرد به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شود.
گنبد نمکی در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهر قم در محور قم – جعفریه به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران شناخته شده است. بلورهای نمک گنبد به صورت تیغه های مشخص و کنگره مانند دیده می شود، بخش شمالی گنبد تا طول سه کیلومتر ادامه دارد، روی نمک لایه هایی از مارن قرمز، ژیپس و رس قرمز قرار گرفته است.
جمکران، خلجستان(نایه)، دیرگچین، دستجرد، طرلاب، کریمه(سایت عوارضی)، دره قاهان، پلنگ دره، روستای کرمجکان، بخش کهک، حوض سلطان و طایقان ازجمله ۱۲ منطقه نمونه گردشگری استان قم می باشد. همچنین خانه های تاریخی، مقابر گنبد سبز، کاروانسراهای مختلف، دریاچه نمک حوض سلطان و چندین آثار تاریخی دیگر از جاذبه های گردشگری قم به شمار می آید.
۱۱۷۵ /

انتهای پیام /*


فرهنگی


گنبد نمکی


قم


سایت گردشگری