اخبار گردشگری

واکنش فضای مجازی به گم‌شدن مرتضوی/«کودکی به نام سعید از منزل خارج شده و از او خبری نیست از یابنده…»

در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ سخنگوی قوه قضائیه با دانشجویان بود که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه خراسان درباره جلب مرتضوی گفت: «حکم جلبش صادر شده ولی هنوز متأسفانه گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور هست».

 

این درحالی‌ است که روزنامه خراسان چند روز پیش‌تر به نقل از منبعی مطلع نوشته بود: «قوه قضائیه در زمان خودش این کار را انجام می‌دهد. وی اکنون تحت نظر است». در همین خصوص دیروز، وکیل خانواده روح‌الامینی به خبرگزاری تسنیم گفت: «هفته قبل که با قاضی اجرای احکام صحبت می‌کردم، گفت که اصل پرونده در اختیار وی نیست و در دست سرپرستی دادسراست و قرار است آنها اقدام کنند.» او در ادامه درباره وضعیت مجرم افزود: «وقتی کسی حکم قطعی گرفته و حکم نیز به وی ابلاغ شده اما خود را معرفی نمی‌کند، آیا با فرارکردن فرقی دارد؟». تسنیم در همین گزارش با وکیل پرونده تأمین اجتماعی مرتضوی هم گفت‌وگو کرد. رضا جعفری مدعی شد که شش ماه است که با موکل خود حتی تماس تلفنی هم نداشته است. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری، نیز با توییتی به این بحث‌ها واکنش نشان داد: «مراقب باشیم مرتضوی خاوری نشود؛ نه فرار کند و نه فراری داده شود. او حامل رازهای سر به مهر فراوانی است. بدون او تاریخ قضائی ایران در طول بیش از یک دهه پنهان خواهد ماند».

واکنش‌های مجازی به «گیرنیاوردن» مرتضوی

صحبت سخنگوی قوه قضائیه درباره گیرنیاوردن سعید مرتضوی با واکنش طنز برخی در فضای مجازی همراه شد. چند نمونه از آن در ادامه می‌آید: «کودکی به نام سعید مرتضوی از منزل خارج گشته و تاکنون مراجعت نکرده، از یابنده تقاضا می‌شود وی را به نزدیک‌ترین کلانتری تحویل نماید»، «مرتضوی خونه شماست؟ اگه نیست ریتوییت کن-طرح جست‌وجوی منزل به منزل»، «لابه‌لای صفحات تاریخ مطبوعات ایران است. در ذهن روزنامه‌نگارانی است که با یک امضای او بی‌کار شدند، فرار کردند، افسردگی گرفتند. مثل داغ بر دل مادران محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر است. سعید مرتضوی گم نشده است.»