اخبار گردشگری

تقویت رسوم محلی سدی محکم در برابر نفوذ فرهنگ غربی است

به گزارش ایرنا، علی اکبر شفیع زاده روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره ملی سورناوا اظهار کرد: خرسندیم که میزبان اولین جشنواره فرهنگی هنری ‘سورناوا’ در شهر تاریخی- باستانی دره شهر هستیم، امیدوارم میزبان خوبی برای میهمانان ارزشمند و گران مایه باشیم.
وی افزود: موسیقی مظهری است عالی تر از هر علم و فلسفه ای، موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی ترین تجلی قریحه انسانی است.
فرماندار دره شهر تاکید کرد: زبان هنر زبان ماندگاری است و با هنر می توان آثار بی بدیلی خلق و در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و … با مردم ارتباط برقرار کرد.
شفیع زاده یادآور شد: امیدوارم در این برهه زمانی که در عرصه جهانی شدن قرار گرفتیم و مورد هجمه فرهنگ های غربی قرار داریم، برگزاری این جشنواره موجب تعالی، احیاء و تقویت فرهنگ اصیل بومی در منطقه شود.
وی اضافه کرد: شهرستان دره شهر با توجه به قدمت خود دارای بیش از ۴۰۰ اثر طبیعی، تاریخی، باستانی و ۱۴۵ اثر ثبت شده ملی پیشانی گردشگری استان ایلام است که دارای فرهنگ اصیل بومی، مردمی سختکوش و پتانسیل های خاص فرهنگی مانند آداب و رسوم ویژه، بازی های بومی و محلی، موسیقی سنتی و دیگر جاذبه های گردشگری متنوع است.
شفیع زاده اضافه کرد: برگزاری جشنواره سرناوا فرصت بسیار مناسبی برای معرفی فرهنگ و سایر پتانسیل های شهرستان است، اثرات مثبت و سازنده این جشنواره در آینده نزدیک به ویژه برای اصحاب فرهنگ و هنر مشهود و عیان می شود.

** ارسال ۲۶۴ اثر به دبیرخانه جشنواره
دبیر اجرایی نخستین جشنواره سورناوا در شهرستان دره شهر نیز در این مراسم گفت: هنرمندان ۱۶ استان کشور با حضور در شهرستان تاریخی دره شهر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
منوچهر تتری اضافه کرد: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره ۲۶۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی افزود: این تعداد اثر از هنرمندان ۲۰ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت آثار ۵۰ هنرمند برای حضور در این جشنواره انتخاب و از آنان دعوت به‌ عمل ‌آمده است.
۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


دره شهر


جشنواره


موسیقی