اخبار گردشگری

ضرورت توسعه فیزیکی و نمایشگاه های موزه ملی ایران

در بازدید اعضای شورای شهر تهران از موزه ملی ایران و نمایشگاه های لوور و نمایشگاه عکس های شادروان عباس کیارستمی نسبت به توسعه فیزیکی موزه مادر و تنوع بخشی و افزایش نمایشگاه های ملی و بین المللی تأکید شد.

اعضای شورای شهر تهران متشکل از محمد جواد حق شناس، رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی، الهام فخاری نایب رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی و حجت نظری عضو کمسیون فرهنگی اجتماعی این شورا، عصر چهارشنبه ۲۲ فروردین از موزه ایران باستان، موزه هنر و باستان شناسی دوران اسلامی، نمایشگاه موزه لوور در تهران و مجموعه عکس های شادروان عباس کیارستمی بازدید کردند و با آثار به نمایش درآمده آشنا شدند.

در این بازدید که محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی نیز حضور داشتند، در خصوص مباحثی چون توسعه فیزیکی موزه ملی ایران، بهبود فضای میدان مشق و ضرورت رسیدگی به وضعیت دکه های خیابان سی تیر بررسی های لازم به عمل آمد و برای تحقق و بررسی راهکارها به خصوص مسایل فراروی خیابان سی تیر نیز با پیمان حسین محسنی شهردار منطقه ۱۲ مذاکرات لازم صورت گرفت.

نوروز سال جاری نیز دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با تأکید بر اینکه خیابان سی تیر به عنوان گذر ادیان از محورهای اصلی گردشگری تهران محسوب می شود؛ گفته است: نباید کانون تمرکز و تجمع گردشگران در ابتدای خیابان سی تیر باشد، باید جمعیت زیاد گردشگران با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیری به دیدن موزه ها و جاذبه های فرهنگی این گذر دعوت شوند.

جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران نیز ابراز امیدواری کرده تا با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تهران و اتخاذ تدابیر لازم خیابان سی تیر با محوریت اماکن تاریخی و موزه های موجود، به منطقه خاص فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل شود.

در نوروز سال جاری افزایش بازدید از موزه ملی نسبت به سالیان اخیر از آمار قابل توجهی برخوردار بوده است و در نوروز امسال این موزه روزانه میزبان ۱۴ تا ۱۵هزار بازدیدکننده بوده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.