اخبار گردشگری

آرامگاه عطار گلباران شد

همزمان با فرا رسیدن ۲۵ فروردین، روز بزرگداشت عطار نیشابوری، قطار گردشگری مشاهیر وارد ایستگاه نیشابور شد و مورد استقبال، فرماندار، شهردار، نماینده مردم نیشابور در مجلس و جمعی از مسئولان محلی در این شهرستان قرار گرفت.

این قطار با ۱۰۸ مسافر صبح روز شنبه ۲۵ فروردین در روز بزرگداشت عطار نیشابوری با هدف گرامی داشت این روز و مشارکت در برنامه هایی که به این مناسبت در نیشابور تدارک دیده شده است وارد ایستگاه راه آهن نیشابور شد.

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درباره این تور گفت: این قطار گردشگری ۱۰۸ نفر را در قالب تور گردشگری مشاهیر برای مشارکت در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار و بازدید از اماکن فرهنگی و دیدنی نیشابور انتقال داده است.

او بازدید از مجموعه های فرهنگی و تاریخی نیشابور، دهکده چوبی، مجموعه تاریخی شادیاخ، کاروانسرای شاه عباسی، حضور در آرامگاه خیام و کمال الملک را از برنامه های امروز تور گردشگری نیشابور ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در تور گردشگری مشهد به نیشابور جمعی از استادان دانشگاه فردوسی، هنرمندان و خبرنگاران حضور دارند.

او همچنین از قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مراسم خبر داد و گفت: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به مناسبت بزرگداشت عطار خواستار این شد که هنرمندان آثار عطار را پایه آفرینش های ادبی و هنری قرار دهند.

مکرمی فر خاطر نشان کرد: برپایی شب شعر، برگزاری نشست های تخصصی، ادای احترام به مقام عطار نیشابوری شاعر و عارف نام آشنای ایران زمین و … از مهمترین برنامه های روز بزرگداشت عطار در نیشابور است که امروز برگزار می شود. ضمن این که در روز ملی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری پس از برگزاری همایش علمی و پژوهشی، از مجسمه عطار نیشابوری ساخته محمد حلاج رونمایی خواهد شد.

همچنین برگزاری ورکشاپ خوشنویسی و منطق الطیر خوانی، اجرای گروه موسیقی “سروشان”، اجرای گروه موسیقی مقامی “فردای جام”، اجرای گروه موسیقی “وای سیمرغ”، اجرای گروه موسیقی “رهاوی” در روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین در فرهنگسرای سیمرغ و مجموعه ورزشی توانیر از دیگر برنامه های بزرگداشت شیخ فرید الدین عطار نیشابوری بود.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.