اخبار گردشگری

صنعت گردشگری زمینه ساز رشد اقتصادی سمنان شود

به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاووشی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد خدمات سفر استان در سالن غدیر استانداری افزود: بسیاری از کشورها با بهره گیری از صنعت گردشگری توانسته اند در رتبه های ممتاز اقتصادی قرار گیرند در حالی که ایران دارای جاذبه‌های فراوانی است و باید سهم بیشتر درآمد کشور به جای درآمدهای نفتی از صنعت گردشگری باشد.
وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار خصوصی در بخش گردشگری ، ادامه داد: استان سمنان با ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری موجود باید در سطح گسترده ای مطرح شود.
استاندار سمنان بر احیای بافت تاریخی شهرها، مرمت و معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی، به روز رسانی و بر تدوین سند جامع گردشگری استان، معرفی مفاخر و مشاهیر استان از جمله بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی و شیخ حسن جوری تاکید کرد.
چاوشی ایجاد مراکز گردشگری و اقامتی جدید و محیط امن برای حضور گردشگران در استان را خواستار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این نشست با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ایام نوروز توسط این نهاد، گفت: سمنان از جمله استان‌هایی بود که در ایام نوروز بیشترین حجم برنامه‌ها را داشت.
محمد جهانشاهی افزود : در ایام نوروز بیش از سه میلیون مسافر از استان عبور کردند و حدود ۴۰۰ هزار نفر از این تعداد در استان اقامت داشتند.
وی با اشاره به بازدید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان، تصریح کرد : تمامی تلاش این اداره کل در راستای توسعه گردشگری است.
به گزارش ایرنا، دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، قلعه سارو ، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مسجد امام ، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی شاخص استان سمنان و ثبت در فهرست آثار ملی است.
استان سمنان در بخش گردشگری دارای ظرفیتی های فراوانی است که به اعتقاد کارشناسان امر این ظرفیت ها آن چنان شایسته بهره برداری نشده است.
۶۰۲۶/

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


سمنان


اقتصاد