اخبار گردشگری

قصر تابستانی پکن، بزرگ‌ترین پارک سلطنتی چین

اگر از کسانی هستید که برای سفر به چین و پکن برنامه‌ریزی کرده‌اید و علاقه بالایی به دیدن قصر‌های پادشاهی دارید، بازدید از قصر تابستانی پکن را از دست ندهید. قصر تابستانی پکن یکی از سازه‌های پراهمیت کشور چین است که برای گذراندن ایام تابستانی پادشاهان چینی در نظر گرفته شده است.

قصر تابستانی پکن، بزرگ‌ترین پارک سلطنتی چین

کوله‌پشتی: قصر تابستانی پکن در منطقه هایدیان در شمال غرب پکن واقع شده است که حدود ۹ مایل یا ۱۵ کیلومتر از مرکز شهر پکن فاصله دارد. این قصر به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین پارک سلطنتی در چین شناخته می‌شود، که این محبوبیت را تا حد زیادی تحت تأثیر باغبانی و چشم‌انداز چینی با مشاهدات طبیعی و طبیعی خود به دست آورده است که مدت‌ها به‌عنوان “موزه باغ سلطنتی” شناخته شده است.

احداث ساختمان قصر تابستانی پکن در سال ۱۷۵۰ به‌عنوان یک باغ سلطنتی لوکس برای خانواده‌های سلطنتی و برای استراحت و سرگرمی آغاز شد. بعداً از این قصر به‌عنوان محل اقامت اصلی اعضای سلطنتی در پایان سلسله چینگ استفاده شد. بااین‌حال، مانند بسیاری از باغ‌های پکن، قصر تابستانی پکن نیز از گزند حملات نیرو‌های متحد نیرو‌های انگلیس و فرانسوی در امان نماند و بخش‌هایی از آن نابود شد.

قصر تابستانی پکن در سال ۱۹۲۴ و پس از بازسازی کلی در معرض دید عموم قرار گرفت و از سال ۱۹۹۸ در بین آثار میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این قصر به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین مکان‌های گردشگری کشور چین شناخته می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری به خود جذب می‌کند.

قصر تابستانی پکن را می‌توان آیینه تمام‌نما از زیبایی‌های طبیعی و عظمت باغ‌های سلطنتی دانست. مساحت کلی این قصر بیش از ۳۰۰ هکتار است که در محوطه آن دریاچه، باغ‌های بزرگ و چند تپه دیده می‌شود. فضای ساختمان بیش از ۷۰۰۰۰ مترمربع را شامل می‌شود که در آن چندین سالن، برج‌ها، پل‌ها، راهرو‌ها و چندین منظره طبیعی وجود دارد.

<!– –>