اخبار گردشگری

محمدعلی نجفی از بهشت رفت

به گزارش ایرنا، جلسه بررسی دومین استعفای شهردار تهران صبح امروز بدون حضور وی برگزار شد.

 

برهمین اساس و با پذیرش استعفای شهردار تهران از سوی شورای شهر، نجفی ساختمان بهشت را ترک می کند.

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار است در ادامه جلسه امروز، سرپرست شهرداری را نیز انتخاب کنند.

 

« نجفی که شهریورماه سال گذشته با رای قاطع ۲۱ عضو شورای پنجم شهر به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، در آخرین روزهای اسفند در اقدامی غیرمنتظره استعفای خود را تقدیم رئیس شورا کرد».

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه(۱۹ فروردین) در نخستین جلسه علنی سال ۹۷ شورا، ضمن بررسی درخواست استعفای شهردار، استعفا را نپذیرفته و رد کردند.

 

نجفی روز گذشته دومین استعفای خود را تقدیم رییس شورای شهر تهران کرد و از وی خواست، ترتیبی اتخاذ شود تا قبل از اول اردیبهشت که قرار است مراحل جدی درمان وی آغاز شود موضوع انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری تعیین تکلیف شود.

 

شهردار تهران در دومین استعفای خود خطاب به رییس شورای شهر تهران نوشته، «اینجانب مجددا با پزشک معالج خویش مشورت کردم و امکان انجام عمل جراحی و تداوم معالجه را با حفظ مسئولیت جویا شدم. متاسفانه ایشان مجددا بر قابل جمع نبودن این دو امر تأکید و پیشنهاد اکید داشتند که برای انجام مراحل درمان بیماری در اولین فرصت ممکن از مسئولیت خویش در شهرداری تهران کناره گیری کنم.»

 

نجفی ۱۹ مرداد سال گذشته از سوی منتخبان شورای شهر به عنوان گزینه اصلی تصدی شهرداری تهران انتخاب و در ۵ شهریور سال گذشته با حکم وزیر کشور به عنوان سیزدهمین شهردار پایتخت منصوب شد.