اخبار گردشگری

گردشگران تبریز ۲۰۱۸ از مشوق های سفر بهره مند می شوند

به‌گزارش روز دوشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این نشست که به ریاست محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و با حضور مدیرانی از استان آذربایجان شرقی و مسئولانی از بخش‌های مختلف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد مهمترین برنامه‌های اجرایی رویداد تبریز ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شد.
بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی آذربایجان شرقی به مدت سه روز ( روزهای چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت) از دیگر مصوبه های آخرین نشست شورای سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ بود. در این جلسه مقرر شد، تخفیف بلیت قطارها و هواپیماها، تخفیف خرید شیرینی و شکلات‌ تبریز نیز پیگیری شود.
محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این جلسه گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های کشور است و باید از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر ایران استفاده کرد.
وی اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه این رویداد، پیش‌بینی می‌شود، رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت، مهمانان خارجی و جمعی از مسئولان و مهمانان داخلی حضور داشته باشند و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان است و می‌تواند پایه‌گذار برگزاری دیگر مناسبت‌ها با هدف توسعه و رونق گردشگری باشد.
محب‌خدایی برگزاری جشنواره اقوام را پیشنهاد کرد و ادامه داد: با توجه به احتمال سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان شرقی، باید در مسیرهای تردد و حضور دکتر روحانی و هیئت دولت نمایشگاه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی شود.
وی با بیان این که برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد تبریز ۲۰۱۸ یک همایش نیست گفت: ما نمی‌خواهیم همایش برگزار کنیم بلکه باید مشارکت مردمی را افزایش دهیم و با برگزاری کارناوال‌های شادی و نیز جشنواره‌های مختلف جو با نشاط و شادی را در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز بوجود آوریم و مشارکت مردم را افزایش دهیم.
محب‌خدایی گفت: حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و اصحاب رسانه فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی است از این رو می‌توان برای حضور اصحاب رسانه در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی کرد.
* آمادگی آذربایجان شرقی برای میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: پیش‌بینی حضور مهمانان خارجی در این مراسم شده است و در افتتاحیه این رویداد آمادگی میزبانی از وزرا و سفرای خارجی را داریم و در همین ارتباط هتل‌های استان برای میزبانی شایسته از مهمانان داخلی و خارجی آماده شده‌اند.
مرتضی آبدار با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای حضور دکتر روحانی در این مراسم در قالب سفر استانی هیئت دولت گفت: پیش‌بینی دیدار رئیس‌جمهوری با برخی از وزرا و مسئولان کشورهای مختلف شرکت‌کننده در رویداد تبریز ۲۰۱۸ انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه پوشش خبری مناسب مراسم افتتاحیه از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این خصوص نیز پیش‌بینی‌های لازم شده است.
* برپایی نمایشگاه فرش و صنایع‌دستی در تبریز
ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست گفت: همزمان با برگزاری افتتاحیه این رویداد، نمایشگاه فرش و صنایع‌دستی با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش برگزار می شود.
وی اعلام کرد: طرح خانه ایرانی که به‌عنوان یک طرح جدید در نمایشگاه‌های مختلف مورد اقبال مردم و هنرمندان قرار گرفته است، همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ در تبریز اجرایی می شود.
* برپایی نشست خبری با حضور معاون رئیس‌جمهوری
روح‌الله مهدی‌نژاد رئیس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲ اردیبهشت در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی، نشست خبری با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استاندار آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
وی با اعلام اینکه آمادگی اعزام خبرنگاران داخلی و خارجی به استان آذربایجان شرقی را داریم، گفت: در تبریز نیز نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش در حاشیه این جلسه و در تماس محب‌خدایی با اسماعیل چمنی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندکان فرش تبریز تخفیف ۲۵ درصدی فرش، علیرضا جباریان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز تخفیف ۳۰ درصدی کیف و کفش و در تماس با اتحادیه هتلداران تخفیف ۵۰ درصدی هتل های تبریز از ۱تا ۲۵ اردیبهشت در قالب طرح عیدانه‌های تبریز ۲۰۱۸ تصویب شد .
دی ماه سال ۱۳۹۴ در نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد.
۳۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تبریز ۲۰۱۸


مشوق سفر