اخبار گردشگری

ترامپ و ماکرون توافق کردند به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه واکنشی “جدی و مشترک” نشان دهند

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش در جریان تماس تلفنی روز یکشنبه توافق کردند تا ضمن تشریک اطلاعات درباره ماهیت این حملات، واکنشی جدی و مشترک به آنها نشان دهند.

 

کاخ سفید گفت: آنها موافقند که دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه باید به خاطر نقض‌های مداوم حقوق بشر مسؤول شناخته شود.

 

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، آنها همچنین توافق کردند تا نشست امروز (دوشنبه) شورای امنیت سازمان ملل اقدامات و تلاش‌هایشان را با یکدیگر هماهنگ سازند.

 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی کاخ الیزه، امانوئل ماکرون شدیدا حملات شیمیایی هفت آوریل (۱۸ فروردین) علیه مردم دوما را محکوم کرد.

 

در جریان این حملات شیمیایی روز شنبه در دوما ده‌ها تن کشته شدند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا این حمله را زشت و ناراحت کننده توصیف و ادعا کرد: روسیه و ایران نیز به خاطر حمایتشان از بشار اسد به نوعی مسؤول این حملات هستند.

 

وی افزود: در این حمله شیمیایی احمقانه در سوریه بسیاری از جمله زنان و کودکان کشته‌ شدند. منطقه‌ای که در آن این حملات صورت گرفته توسط ارتش سوریه محاصره شده و در نتیجه دسترسی جهان خارج به این منطقه به طور کامل غیرممکن است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و همچنین ایران به خاطر حمایتشان از اسد “حیوان” مسؤول هستند و باید بهای سنگینی بپردازند.

 

در این راستا آمریکا و تعداد دیگری از کشورهای جهان خواستار برگزاری نشست فوری سازمان ملل درخصوص این مساله برای امروز شده‌اند