اخبار گردشگری

گورهایی متعلق به دوره های اسلامی و پارت ها کشف شد

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست هیات باستان شناسی اندیمشک گفت: برنامه کاوش نجات بخشی پس از کشف آثاری از دوران تاریخی در یکی از خیابان های این شهر به اجرا درآمد.
یوسف دیناروند اظهار کرد: بر اساس نتایج اولیه این کاوش، از این مکان حداقل در دو دوره اسلامی و پارتی بعنوان محلی برای تدفین استفاده می شده که گورهایی از هر دو دوره در این فصل، مورد کاوش قرار گرفت.
این باستان شناس ادامه داد: تصاویر قدیمی نشان می دهد، حداقل در ۴۰ تا ۵۰ سال اخیر، استقراری احتمالا مسکونی به شکل یک تپه در نزدیکی این مکان وجود داشته که امروزه اثری از آن دیده نمی شود.
دیناروند اضافه کرد: ادامه و تکمیل مطالعات این کاوش می تواند به روشن شدن وضعیت استقرارهای مرتبط با این تدفین ها و کسب اطلاعاتی از شرایط فرهنگی تپه ای که در سالها پیش از آن از بین رفته، کمک کند.
وی افزود: در این فصل از کاوش، مطالعات میان رشته ای مانند ژئومورفولوژی (زمین ریخت شناسی) و استخوان باستان شناسی نیز در کنار کار باستان شناسی صورت گرفته که نتایج آن کمک فراوانی به کسب اطلاعات دقیق تر از گذشته اندیمشک خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، فصل اول کاوش نجات بخشی در محدوده حفاری شرکت آب و فاضلاب اندیمشک خوزستان با مجوز ریاست پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی انجام شد.
پارت ها از اقوام ایرانی ساکن در خراسان در سده پنجم پیش از میلاد بودند.
فراهنگ**۳۰۷۹** ۱۸۸۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


پژوهشگاه میراث فرهنگی


باستانی