اخبار گردشگری

ورود گردشگران به کرمان ۳۴ درصد رشد داشته است

محمود وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یک میلیون و پانصد هزار گردشگر در تعطیلات نوروز ۹۷ از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان کرمان بازدید کرده اند که این تعداد بازدید نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: باغ فتح آباد، باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلیخان، ارگ تاریخی بم، کلوت های شهداد، روستای دستکند میمند، خانه حاج آقا علی رفسنجان، ارگ کهن راین، شهر قدیم دقیانوس و تپه های باستانی کنار صندل جیرفت میزبان بیشترین تعداد بازدید کننده در ایام نوروز ۱۳۹۷ را داشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: میزان اقامت در واحدهای اقامتی استان کرمان در نوروز امسال به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسید که نسبت به سال قبل با افزایش ۳۵ درصدی روبرو شد.
وی با بیان اینکه توزیع مسافران نوروزی در استان کرمان بسیار قابل توجه است تاکید کرد: در هر نقطه از استان شاهد حضور گردشگران و مسافران نوروزی بودیم که راه اندازی خانه های بوم گردی می تواند یکی از مهمترین دلایل این اتفاق بزرگ باشد.
وفایی با اشاره به فعالیت ۱۹۳ واحد بوم گردی استان در ایام نوروز گفت: در این ایام بیش از ۳۲ هزار نفر در این مکانها اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته از رشد ۱۳۰ درصدی برخوردار بوده است.
وی اظهار کرد: ۱۵ بازارچه نوروزی صنایع دستی و سوغات در سطح استان کرمان در ایام نوروز ۹۶ راه اندازی شد و این بازارچه ها از نظر چیدمان، فروش و استقبال مسافران، بسیار بهتر از سال های گذشته اجرا شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: در این ایام با همکاری برخی از شهرداری ها از جمله شهرداری کرمان اقدام به برپایی تورهای استانگردی ویژه گردشگران نوروزی کردند که با استقبال مناسبی روبرو شد.
وی با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان در ایام نوروز افزود: این مجموعه در قالب جشن ملی نوروزگاه به کانونی برای تجمع گردشگران و مسافران نوروزی با اجرای برنامه های شاد و مفرح تبدیل شد که امیدواریم این روند در طول سال نیز ادامه داشته باشد.
وفایی با بیان اینکه در نوروز امسال کرمان جزو استانهای برتر گردشگری کشور انتخاب شد تاکید کرد: ارائه خدمات شایسته گردشگری به مسافران نوروزی در سراسر استان و به دنبال آن افزایش میزان ماندگاری گردشگران نوروزی، سبب شد تا استان کرمان در سطح کشور حائز رتبه شود.
وی با اشاره به سفر مسئولان عالی رتبه کشوری در نوروز۹۷ به استان کرمان تصریح کرد: نوروز امسال معاون اول رئیس جمهوری و همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سفر چند روزه خود به استان کرمان از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی رضایت کامل داشتند.
استان کرمان با وجود هفت اثر ثبت جهانی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی و حدود هفت هزار جاذبه طبیعی و تاریخی میزبان گردشگران خارجی و داخلی زیادی در ایام سال است.
۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز


کرمان