اخبار گردشگری

تشکیل اتاق فکر راهکار ارتقای گردشگری سلطانیه است

رضا ملایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آمارهای ارائه شده شمار گردشگران داخلی و خارجی بازدید کننده از آثار تاریخی سلطانیه به ویژه گنبد نیلگون سلطانیه در نوروز امسال روند روبه رشدی داشت که برای تداوم این امر باید به موضوعاتی مهم توجه کرد.
وی اظهار کرد: هم اکنون مدیریت گنبد سلطانیه فعالیهایش را بدون هماهنگی با مدیریت شهری برنامه هایی را بصورت مقطع و کوتاه مدت انجام می دهد.
ملایی افزود: بر این اساس هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با فرمانداری و مدیریت شهری سلطانیه چشم انداز بهتری را در تحقق برنامه های تدوین شده از قبیل ساخت بازارچه های صنایع دستی، سوئیت و تعریف مسیرهای گردشگری بوجود می آورد.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان ادامه داد: به نظر می رسد نیاز استان به الگو برداری از استانهای موفق گردشگری و علاوه برآن نشست های هم افزایی با مسوولان امر نیاز مهم شهرستان سلطانیه است.
وی اظهار کرد: یکی از دلایل شمار افزایش گردشگران در سلطانیه اطلاع رسانی یکی از رسانه های ملی در ارتباط با معرفی گنبد سلطانیه بود و این رخداد نتیجه مثبتی در جذب گردشگران داشت.
ملایی افزود: این موضوع نشان می دهد اطلاع رسانی مطلوب و هدفمند در رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما و سایت های بین المللی علاوه بر جذب بشتر گردشگران ماندگاری انها را نیز افزایش می دهد.
پیش از این نیز رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه نیز در این ارتباط گفته بود، که ماندگاری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در شهر سلطانیه به ایجاد اقامتگاههای دائم و موقت نیاز دارد.
سالانه حدود ۱۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گنید سلطانیه


جذب گردشگران


اتاق فکر