اخبار گردشگری

تهرانگردی با اتوبوس های ویژه در ایام نوروز انجام نشد

«اتوبوس های گردشگری بدون سقف (Hop-On Hop-Off) اسفند ۹۵ برای برگزاری تورهای تهرانگردی در ایام نوروز رونمایی شد».
مهدی سیف روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت اتوبوس های ویژه تورهای تهرانگردی، افزود: برای برگزاری تورهای تهرانگردی در ایام نوروز، ملزوماتی از جمله رعایت اصول زیست محیطی، پلاک شدن و استفاده از محدوده طرح ترافیک و تردد در مسیرهای ویژه تردد برای اتوبوس های گردشگری درنظر گرفته شد.
وی اظهار داشت: همچنین برای برگزاری تورهای تهرانگردی با اتوبوس های ویژه گردشگری در نوروز ۹۷ با پلیس راهور مذاکره و مجوزهای لازم نیز دریافت شد. سیف افزود: به رغم اینها، پیمانکار مربوطه اعلام کرد که آمادگی لازم برای استفاده از این اتوبوس ها را ندارد و به همین دلیل تورهای ویژه تهرانگردی در نوروز امسال برگزار نشد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: با هماهنگی های انجام شده امیدواریم که این تورها در زمان دیگری برگزار شود.
وی همچنین از تشکیل شورای راهبردی گردشگری به منظور استفاده از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و تفریحی پایتخت خبر داد.

* برنامه های ستاد گردشگری شهرداری در تعطیلات نوروز
سیف در ادامه به برنامه های ستاد گردشگری شهرداری تهران در نوروز ۹۷ اشاره کرد و گفت: برنامه های این ستاد از ۲۶ اسفند با شعار «تهران برای همه» آغاز شد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: استقبال از گردشگران نوروزی در ۱۲ غرفه ایجاد شده در مبادی ورودی شهر با ارائه اطلاعات و معرفی مقاصد گردشگری از جمله اقدامات اصلی این ستاد در نوروز ۹۷ بود.
سیف اظهار داشت: ایجاد ۹۷ ایستگاه اطلاع رسانی گردشگری در بوستان ها و میادین اصلی شهر تهران و ارائه بسته هایی فرهنگی(نقشه گردشگری، تورهای تهرانگردی و اطلاعات مربوط به حمل و نقل عمومی) و برگزاری ۵۰ تور نیم روزه و یک روزه تهرانگردیاز دیگر ا قدامات ستاد گردشگری شهرداری در تعطیلات نوروز بود.
به گفته وی، اسکان ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بوستان های افرا(منطقه ۱۹) ، چیتگر(منطقه ۲۲)، آزادگان(منطقه ۱۵) و سرخه حصار(منطقه ۱۳) از دیگر خدمات ارائه شده ستاد گردشگری شهرداری تهران به گردشگران نوروزی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/۷۲۴۵**۱۶۲۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهرداری تهران


گردشگری


نوروز