اخبار گردشگری

دفتر خدمات جهانگردی در ملایر بهره برداری شد

به گزارش ایرنا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در این آیین اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان همدان فعالیت می کنند که تاثیر بسزایی در حوزه گردشگری دارند.
علی خاکسار افزود: انتظار از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی این است که علاوه بر گردشگردی خروجی، فعالیت خود را در زمینه گردشگری ورودی و تورهای گردشگری داخلی و خارجی افزایش دهند.
وی خواستار همکاری بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی در زمینه گردشگری ورودی شد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به رویداد مهم همدان ۲۰۱۸ شاهد رشد روز افزون گردشگری استان همدان و توسعه اشتغال در این حوزه بیش از گذشته باشیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: این هفتمین دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در ملایر است که ضرورت دارد با برقراری ارتباط مستمر و همکاری با یکدیگر بتوانند از قابلیت های گردشگری این شهرستان برای جذب گردشگر و مسافر داخلی و خارجی به خوبی استفاده کنند.
خاکسار میزان سرمایه گذاری برای ایجاد دفتر خدمات مسافرتی’رسا گشت’ را ۵۰۰ میلیون ریال و سرمایه در گردش آن را نیز ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: در ابتدای شروع فعالیت این دفتر، برای چهار تن اشتغال ایجاد شده که در آینده تعداد اشتغالزایی آن افزایش پیدا می کند.
وی اضافه کرد: مدیر هفتمین دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ملایر یکی از فعالان گردشگری دارای تجربه خوب در این حوزه است و می تواند برای دیگر بخش های فعال گردشگری تاثیرگذار باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان واسطه گردشگری نقش مهمی را در توسعه صنعت گردشگری ایفا می‌ کنند.
ابراهیم جلیلی اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی وظیفه دارند با فراهم کردن زمینه ارتباطی با دیگر دفاتر در داخل و خارج از کشور و ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر در راستای جذب گردشگران فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه دفاترخدمات مسافرتی به عنوان واسطه میان عرضه کننده و متقاضی نقش پررنگی در صنعت گردشگری ایفا می کنند، خواستار همکاری بیشتر این دفاتر برای جذب گردشگران ورودی به شهرستان شد.
جلیلی فراهم کردن برنامه تورهای داخلی و خارجی، رزرو جا برای مسافر در هواپیما یا هتل و ارائه اطلاعات به عنوان یک مشاور برای بهتر گذراندن سفر گردشگران را از جمله وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی برشمرد‌.
وی ادامه داد: ملایر با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی، مناطق گردشگری‌، طبیعت بکر و همچنین تبلیغات گسترده درحوزه شهر ملی منبت ایران در شبکه های سراسری سیما با بیش از ۱۰ هزار ثانیه، از شهرستان های شاخص در حوزه گردشگری استان همدان به شمار می رود.
جلیلی تاکید کرد: با همکاری مسئولان دولتی باید نسبت به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مناسب گردشگری و ارائه تسهیلات مناسب گام های بهتری برداشته شود و راه را برای ورود گردشگران هموار کنیم.
در حال حاضر ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان همدان فعال است که از این تعداد هفت دفتر مربوط به شهرستان ملایر است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


افتتاح دفتر مسافرتی


ملایر