اخبار گردشگری

بهترین‌های آسیا برای سفر ماه عسل

سفر ماه عسل و مکان آن اهمیت بسیاری دارد و معمولاً باید جایی انتخاب شود که گرم، زیبا و رمانتیک به نظر برسد؛ به طوری که بتواند استرس و خستگی ناشی از مراسم عروسی و شلوغی‌های آن را از بین ببرد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که ماه عسل خود را در یکی از کشور‌های آسیایی و به خصوص در مناطق جنوب شرق آسیا بگذرانند. این کشور‌ها به دلیل آب و هوای منحصر به فرد خود و همچنین زیبایی‌های طبیعی آن جذابیت بسیاری برای زوج‌های جوان دارد.

پنج مقصد عالی برای سفر ماه عسل در آسیا
این که می‌خواهید در یک جزیره ساکت و آرام ماه عسل خود را بگذرانید، یا همزمان با انجام ورزش‌های آبی به جاذبه‌های فرهنگی نیز سری بزنید، به شخصیت شما بستگی دارد. اما درکشور‌های جنوب شرق آسیا چند گزینه مناسب وجود دارد که می‌توانید این سرگرمی‌ها را به صورت همزمان در اختیار داشته باشید. در این مطلب ما قصد داریم پنج مقصد عالی برای سفر ماه عسل در کشور‌های آسیایی را معرفی کنیم و برخی از ویژگی‌های هر کدام را شرح دهیم. پس با کوله پشتی همراه باشید!

پنج مقصد عالی برای سفر ماه عسل در آسیا

۱. ماه عسل در جزیره بالی

جای تعجب ندارد که جزیره بالی به عنوان اولین گزینه در این فهرست آورده شده است. این جزیره به عنوان یکی از جذاب‌ترین جزایر گردشگری جهان و یکی از محبوب‌ترین نقاط مهم جهان برای ماه عسل است. اگر در اینترنت در مورد این جزیره سرچ کرده باشید می‌توانید عکس‌های عجیب و غریب از آتشفشان‌ها و سواحل خصوصی را ببینید. اگرچه این جزیره در ماه‌های تابستان شروع می‌شود، اما دسترسی آسان به ویلا‌های ساحلی رمانتیک و مخفیگاه‌های طبیعی می‌تواند شما را از شلوغی فراری دهند.

به احتمال زیاد بیشتر صحنه‌هایی که در این جزیره ببینید عاشقانه و رمانتیک باشند، اما سواحل جنوبی این جزیره مانند سانور، لژیان و سمینتیک فضا‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهند که قبلاً آن‌ها را تجربه نکرده‌اید. هنگامی که به اندازه کافی در ساحل حضور داشته باشید پس از به دست آوردن آرامش روحی و روانی می‌توانید به سراغ مناطق سرسبز و سایر مراکز فرهنگی و گردشگری بروید.

پنج مقصد عالی برای سفر ماه عسل در آسیا

۲. جزایر کوچک تایلند میزبان ماه عسل

تایلند و جزایر آن یکی از زیباترین و در دسترس‌ترین جزایر در جهان هستند که بهترین زیرساخت‌های گردشگری در جنوب شرقی آسیا را دارند. این امکانات به شما کمک می‌کنند که نگرانی خاصی در مورد سفر‌های سخت در تایلند نداشته باشید جزایر تایلند در هر دو سمت آندامان و همچنین در خلیج تایلند فضای ایده آل و عالی برای گشت‌های عاشقانه به شما هدیه می‌دهند.

اگر ماه عسل در جزیره‌های کوچک را ترجیح می‌دهید، بهتر است به جزیره Koh Lipe درسمت استان پوکت تایلند بروید؛ در غیر این صورت جزایر Koh Lanta، Koh Samui یا برخی از خلیج‌های آرام در بخش‌های شمالی Koh Phangan را به یاد داشته باشید و برای حضور در آن‌ها برنامه ریزی کنید. اگر احساس کردید که در جزیره به آرامش رسیده و نیاز به هیجان داشتید می‌توانید یک قایق را کرایه کنید و با شریک زندگی خود به تماشای طلوع آفتاب بنشینید.


پنج مقصد عالی برای سفر ماه عسل در آسیا

۳. ثبت خاطرات شیرین در جزیره برونئوی

شک نداشته باشید که جزیره برنئو یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی در دنیا است که به عنوان بهشت عالم طبیعت شناخته می‌شود. این جزیره یکی از دو مکان منحصر به فرد در جهان است که می‌توانید با خیال راحت به تماشای حیات وحش مشغول شوید. کسانی که به این جزیره سفر می‌کنند امکان جستجو در جنگل‌های بارانی، آبشار‌های پارک‌های ملی و گردش در سواحل بکر و توسعه نیافته را دارند و در اغلب موارد هزینه آن‌ها نسبت به سایر نقاط دنیا پایین است.

بورنئو به دو ایالت، ساراواک و صباح تقسیم شده است که توسط کشور مستقل برونئی جدا شده‌اند. ساراواک ساکت‌تر، ارزان‌تر و کمتر از شمال استان صباح شلوغ است. در حالی که شرق صباح دارای غواصی باور نکردنی و جاذبه‌های طبیعی است. شما در هر دو مکان، زیبایی‌های وحشی و فرهنگ محلی دوستانه را پیدا خواهید کرد.


پنج مقصد عالی برای سفر ماه عسل در آسیا

۴. سریلانکا و شیرین‌ترین سفر زندگی

گرچه سریلانکا از سواحل جنوبی هند الگوی خاصی نگرفته است و به اندازه کشور همسایه خود پیشرفت نداشته است، اما این جزایر در میان بهترین مکان‌های ماه عسل در آسیا قرار دارد! انجام سریع کارها، افراد دوست داشتنی، فرهنگ جالب و فضای بسیار آرام هر ساله مسافران بیشتری را جذب می‌کند. کشور سریلانکا از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و جنگل‌های بارانی یکی از زیباترین و منحصر به فردترین کشور‌های منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود.

سفر ماه عسل در کشور سریلانکا از دو جهت می‌تواند به سود زوج‌های جوان باشد. اولاً این کشور هوای بسیار معتدل و مناسبی دارد و برای گردش‌های عاشقانه، دورهمی‌های گرم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. در ضمن پایین بودن هزینه‌های سفر و اقامت در این کشور باعث شده است که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشد و در گام اول زندگی فشار چندانی به این زوج‌ها وارد نشود.


پنج مقصد عالی برای سفر ماه عسل در آسیا

۵. مالدیو و ماه عسل رویایی

در فاصله نه چندان دور از کشور هند، کوچک‌ترین کشور آسیا از لحاظ جمعیت و از لحاظ مساحت قرار دارد که با نام مالدیو شناخته می‌شود. کمبود فضا باعث نشده است که تعداد گردشگران این کشور افت چندانی داشته باشد و سالانه ۶۰۰ هزار توریست و گردشگر خود را به این جزیره زیبا می‌رساند تا از زیبایی‌های باور نکردنی و غواصی‌های سطحی لذت ببرند. خانه‌های ییلاقی شناور و اقامتگاه‌های مخصوص ماه عسل دو گزینه دیگر ایده آل هستند که بعضی از آن‌ها بر روی آب‌های شیرین ساخته شده‌اند می‌توانند برای شما و شریک جدید زندگیتان یک تجربه ماندگار بسازند.

ماله (Male) وان بزرگترین شهر این کشور شناخته می‌شود که به صورت بندری بوده و معمولاً ورود گردشگران به این کشور از این طریق صورت می‌گیرد. با وجود اینکه زیبایی‌های چشمگیر و نفس گیری در کشور مالدیو و جزیره آن وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که یک ماه عسل در مالدیو می‌توانند هزینه بسیار بیشتری سفر ماه عسل به یکی از جزایر تایلند داشته باشد.

منبع: www.tripsavvy.com