اخبار گردشگری

پارک پردیسان

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران پارک جنگلی پردیسان است یکی از بوستان‌های بزرگ و مشهور شهر تهران است که در شمال غربی آن قرار دارد. پارک جنگلی پردیسان از شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام با جهت شمال به جنوب، این بوستان را به دو بخش تقسیم نموده که پیوند آن‌ها از طریق دو پل برقرار شده است.
ایده اولیه احداث اکوپارک طبیعت به اوایل دهه ۱۳۵۰ خورشیدی بازمی‌گردد. در آن هنگام سازمان تازه تأسیس حفاظت محیط زیست تصمیم گرفت تا پارکی را احداث کند که تمام مناطق جغرافیایی و زیست محیطی اصلی جهان را دربر داشته باشد تا بازدیدکنندگان آن بتوانند با گشت و گذار در آن، اطلاعات و آگاهی‌های زیست محیطی از نقاط مختلف کره زمین را دریافت نمایند. در واقع اهداف اصلی این پارک را می‌توان در ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی- تخصصی محیط زیست و ارائه آموزش‌های عمومی همراه با گذران اوقات فراغت خلاصه نمود. در سال ۱۳۵۳ برای اولین بار این اراضی توسط وزارت کشاورزی، بنیاد پهلوی سابق و شهرداری تهران در مکانی که به این امر اختصاص یافت، تصویب شد. بار دوم پس از انقلاب در سال ۱۳۵۹ مجدداً به تصویب شورای طرح و بررسی شهرداری تهران رسید. بار سوم در سال ۱۳۷۴ به تأیید کار کمیسیون ماده ۵ رسید و در نهایت در ۱۳ آبان ۱۳۷۶، طرح جامع اکوپارک طبیعت پردیسان مورد تصویب کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت و در همان سال به شهرداری منطقه ۲ ابلاغ شد.
موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش از جمله بخش‌های مستقر در این بوستان وسیع است. موزه تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده و زنده، مورد توجه مراجعه‌کنندگان این بوستان جنگلی می‌باشد. حیات وحش موجود در پارک شامل گوشتخواران، علفخواران، همه چیز خواران، پرندگان شکاری و سایر پرندگان را شامل می‌شود.
سالن همایش و اجتماعات، سالن نمایش فیلم، بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات این بوستان است.

به دلیل وجود فضای وسیع پارک و محیط باز در پیرامون آن، بادبادک‌بازی از فعالیت‌های رایج و پرطرفدار در این پارک می‌باشد.

در قسمت جنوبی پارک جنگلی پردیسان ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران واقع شده است.

پارک پردیسان

پارک پردیسان

پارک پردیسان

پارک پردیسان

پارک پردیسان

پارک پردیسانپارک پردیسان