اخبار گردشگری

همایش ملی عطار کدکنی نیشابوری در تربت حیدریه برگزار می شود

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تربت حیدریه روز شنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی همایش ملی عطار کدکنی افزود: هدف از برگزاری همایش که یک روز بعد از برگزاری همایش ملی عطار در نیشابور در بخش کدکن تربت حیدریه برگزار می شود، معرفی زادگاه خانوادگی این مرد بزرگ و نیز پتانسیل های فرهنگی و تاریخی این خطه است.
مهدی ناصری تصریح کرد: شهرکدکن زادگاه شیخ فریدالدین عطار و ادیب فرزانه کشور محمدرضا شفیعی کدکنی است که برای مردم این منطقه به عنوان یک میراث ارزشمند و فرصتی برای معرفی محل زندگی خود است و لذا ضرورت دارد در برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم دقت عمل صورت گیرد.
وی گفت: کمیته پشتیبانی مراسم باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا در اجرای مراسم هیچ مشکلی پیش نیاید و باید از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی شهرستان در برپایی هر چه باشکوه تر این مراسم استفاده کرد.
ناصری ضمن بیان اینکه بنا نیست در این همایش مقاله علمی قرائت شود، افزود: البته یک استاد رشته ادبیات فارسی در قالب مقاله ای کوتاه به معرفی شهر کدکن و زادگاه دو چهره فاخر ادبی کشور خواهد پرداخت.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ است که بخش کدکن دارای ۱۷ روستا، جمعیتی حدود ۱۴ هزار نفر و وسعت تقریبی ۸۰۰ کیلومتر مربع در ۶۵ کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان تربت حیدریه واقع است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۷۴۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


بزرگداشت عطار


شفیعی کدکن


تربت حیدریه