اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر از اماکن مذهبی ری بازدید کردند

سید احمد صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بقعه شیخ صدوق، امامزاده عبدالله، بی بی شهربانو، آرامگاه های بی بی زبیده و شیخ رجبعلی خیاط در ابن بابویه از مهمترین اماکن مذهبی شهرستان ری بودند که مورد استقبال زائران قرار گرفتند.
وی به تقارن ایام مبارک ماه رجب با ایام نوروز اشاره کرد و عنوان کرد: این امر موجب حضور زائران بیش از سال های گذشته در اماکن مذهبی شهرری شد که با توجه به حضور خیل عظیمی از شهروندان مدیریت شهری منطقه ۲۰ در خصوص فعالیت های نگهداشتی در اماکن متبرکه و مسیرهای منتهی به مراکز مذهبی به صورت شبانه روزی در آماه باش کامل بود.

**۲۳۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی منطقه ۲۰ بازدید کردند
شهردار منطقه ۲۰ در ادامه به ۱۶۸ اثر تاریخی موجود در شهرری اشاره کرد و افزود: ۲۳۵ هزار گردشگر در ایام نوروز از اماکن تاریخی منطقه ۲۰ بازدید کردند.
وی پربازدید ترین اماکن گردشگری شهرری در ایام نوروز را برج طغرل، چشمه علی، آتشکده ری، نقاره خانه، ارگ سلجوقی و بازار تاریخی ری معرفی کرد و یادآور شد: مدیریت شهری منطقه ۲۰ با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرری برای توسعه صنعت گردشگری زیرساخت های لازم را فراهم خواهد کرد.
صفوی در ادامه به اسکان شبانه مسافران نیز اشاره کرد و گفت: بوستان زائر در ضلع شرق و محوطه ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و تعدادی از مدارس برای اسکان زائران آماده سازی شده بود و میزبان ۱۰ هزار و ۲۵۷ نفر در این موقعیت ها بودیم.
صفوی با اشاره به اینکه با احتساب اقامت در مهمانپذیر های شهرری، در مجموع ۱۴ هزار و ۱۹۰ مسافر در ایام نوروز ۹۷ ، اسکان موقت داشته اند، احداث هتل و اماکن زائرپذیر را از مهمترین اولویت های شهرری برشمرد.
۳۲۱۸/۶۰۰۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


شهرستان ری