اخبار گردشگری

دره شهر رتبه نخست جذب گردشگر را در ایلام کسب کرد

علی اکبر شفیع زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور میهمانان نوروزی در نوروز ۹۷ در شهرستان دره شهر بی سابقه بوده است.
وی تاکید کرد: امسال در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۳۵۰ هزار نفر از اماکن تاریخی، طبیعی و زیارتی این شهرستان بازدید کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد را نشان می دهد.
فرماندار دره شهر یادآور شد: بیشترین تعداد بازدید از تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره و منطقه نمونه گردشگری سراب بوده است.
شفیع زاده اضافه کرد: ۸۰ هزار نفر روز نیز با تمهیدات اندیشیده شده توانستند از مراکز اسکان مسافران نوروزی این شهرستان استفاده کنند.
وی ابراز داشت: بیشترین مسافران نوروزی از استان های ایلام، شیراز، زنجان، همدان، اصفهان، مازندران، کرمانشاه، ارومیه، مشهد، سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران بوده اند.
وی عنوان کرد: شهرستان دره شهر دارای ۵۴۵ اثر تاریخی و طبیعی است که ۱۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
شهرستان دره شهر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب استان ایلام با تاریخ غنی و زرین و گذشته بسیار دیرین فرصتی مناسب برای گردشگران و مسافران نوروزی است تا با قدمت این منطقه بیشتر آشنا شوند.
۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


دره شهر


نوروز


گردشگری