اخبار گردشگری

معروف‌ترین جشنواره‌های بمبئی

بمبئی، از شهرهای  کاملا سنتی، مذهبی، کشور هند می باشد که پایبند به برخی رسم و رسومات زبان زد است. برگزاری جشنواره‌های خاص نیز، جزئی از این رسم‌های سنتی است. در این مقاله با برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین جشنواره‌های بمبئی آشنا خواهیم شد.


جشنواره های بمبئی

۱٫ جشنواره بانگانگا (Banganga)
جشنواره بانگانگا، جشنی در رابطه با موسیقی که معمولا در ماه ژانویه برگزار می‌شود. هنرمندان معروف و برتر از سراسر کشور، برای هنرنمایی و اجرا در این جشنواره شرکت می‌کنند.


مهم‌ترین و معروف‌ترین جشنواره‌های بمبئی
۲٫ جشنواره الفنتا (Elephanta)
جشنواره الفنتا، در ماه فوریه و در جزیره الفنتا در بمبئی برگزار می‌شود. این جشن در غارهای الفنتا، غار‌های زیبا و مزین شده با نقاشی و مجسمه با حضور گروه‌های نوازندگان، برگزار می‌شود. جزیره الفنتا، حدود ۱۱ کیلومتر از بمبئی فاصله دارد.


جشنواره های بمبئی

۳٫ جشن گادهی پاداوا (Gudhi Padava)
جشن سال نو که در روز نخست ماه آوریل-مارس برگزار شده و به مناسبت تولد هندو می‌باشد. در این روز‌ها مردم به جشن و شادی مشغول هستند و خانه‌های خود را تمیز و تزئین می‌کنند. گویی با تمیزی به جنگ شر و بدی می‌روند.


مهم‌ترین و معروف‌ترین جشنواره‌های بمبئی
۴٫ فستیوال ناریال پورنیما (Nariyal Poornima)
جشن ناریال پورنیما یا روز نارگیل، جشنی که در ماه آگوست و به مناسبت پایان یافتن فصل موسمی و آغاز کار ماهی‌گیران، برگزار می‌شود. قایق‌ها با پوست نارگیل و چراغ‌های زیبا تزئین شده و برای کار آماده می‌شوند.


جشنواره های بمبئی

۵٫ جشن سال نو پارسی
در ماه‌های آگوست-سپتامبر جشنی مربوط به آیین زرتشت در بمبئی برگزار می‌شود. این جشن از ایران آمده و به مناسبت سال نو پارسی می‌باشد. در این روز در معابد آتش روشن شده و مردم به جشن و شادی می‌پردازند و به دید و بازدید از دوستان و بستگان می‌روند.


مهم‌ترین و معروف‌ترین جشنواره‌های بمبئی
۶٫ فستیوال گانش (Ganesh Chaturthi)
این جشن نیز در ماه آگوست-سپتامبر برگزار شده و به مناسبت سالگرد خدای دانش و خرد، گانش می‌باشد. جشنی بسیار محبوب و پرطرفدار در بمبئی که از ماه‌ها قبل برای آماده‌سازی آن برنامه‌ریزی می‌کنند.


جشنواره های بمبئی

۷٫ جشن باندرا (Bandra Feast)
این جشن به مناسبت تولد حضرت مریم و دقیقا یک هفته قبل از تولد آن حضرت، در روز یکشنبه (۸سپتامبر) برگزار می‌شود. سرگرمی، جشن و آواز از جمله فعالیت‌های انجام شده در این جشن می‌باشد.


مهم‌ترین و معروف‌ترین جشنواره‌های بمبئی
۸٫ جشنواره دیوالی (Diwali)
جشنی پنج روزه که به دلیل تغییر تاریخ، معمولا در ماه‌های اکتبر-نوامبر برگزار می‌شود. جشنی به مناسبت سال نو هندیان که خانه‌ها را تمیز کرده و با چراغ‌های فراوان تزئین می‌کنند. در این شب‌ها آتش‌بازی در آسمان بسیار دیده می‌شود.

مترجم: سحر مردانه
منبع: www.indtravel.com