اخبار گردشگری

رمزماندگاری محصولات داخلی در گرو توجه به کیفیت آنهاست

محمد انشایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از برنامه ها مهم این معاونت در سال جدید حمایت از کالای ایرانی و توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی است که در این خصوص با جلسات مختلف حمایت قاطعی از صنتعگران و تولیدات آنها خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه ورود کالاهای قاچاق در فروشگاه های عرضه صنایع دستی ممنوع شده است خاطر نشان کرد: رمز ماندگاری کالاها و تولیدات داخلی بالابردن کیفیت محصول و کاهش قیمت مواد مورد نیاز برای هنرمندان بوده که دراین زمینه معاونت صنایع دستی استان نگاه ویژه ای خواهد داشت.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر ایران سرشار از مواد اولیه مرغوب در صنعت سفال، چرم، شیشه، سرامیک، فلزات، دست بافته ها و کانی ها ورنگ ها طبیعی می باشد.
انشایی ادامه داد: سال گذشته کالاهای نفیس صنایع دستی استان تهران شامل شیشه های سنتی، زیور آلات، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم، منبت و معرق مبلمان، چرم و حجاری به کشورهای آلمان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، کویت، امارات و رومانی، آفریقای جنوبی، اتریش، اردن، ازبکستان و اسپانیا صادر شده است.
به گفته معاون صنایع دستی استان تهران طبق آخرین آمار کمرگ در ۱۰ماه سال گذشته، (فروردین تا آذرسال ۹۶) بیش از ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار دلار ارز از طریق فروش آثار هنرمندان به کشور وارد شد.
وی همچنین به برپایی ۱۲بازارچه صنایع دستی نوروزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: این بازارچه ها در شهرستان های رباط کریم، دماوند، قرچک، ورامین، فیروزکوه، ری، شمیرانات، شهریار، قدس، برج آزادی تهران، کاخ موزه های سعد آباد و نیاوران برپا شد.
انشایی خاطر نشان کرد: در این بازارچه ها بیش از یک میلیارد تومان آثار نفیس هنرمندان به فروش رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/۷۲۴۷/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


محصولات داخلی


ماندگاری محصولات