اخبار گردشگری

بازدید از جاذبه های گردشگری رفسنجان ۵۰درصد افزایش یافت

علیار اسکندری نسب شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۵ مسافر و گردشگر از بزرگترین خانه خشتی جهان واقع در قاسم آباد رفسنجان با رشد ۷۰درصدی نسبت به نوروز ۹۶دیدن کردند.
خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان با زیربنایی بالغ بر هفت هزار مترمربع و با معماری زیبا و ایرانی یکی از بزرگترین و زیباترین خانه‌ های خشتی و سنتی به ‌شمار می‌آید که توسط حاج آقا علی معروف به زعیم الله رفسنجانی (بزرگترین تاجر ایرانی آن دوره) در ۱۱۳۶ هجری خورشیدی بنا گردیده است.
به گفته فرماندار این بنا دارای ۸۶اتاق (هفت دری، پنج دری، سه دری و پستو) بوده که در چهار بخش اصلی ساختمان شامل حوضخانه، شاه نشین، پاییزی و زمستانی احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه از دو سال پیش کار مرمت این بنا با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی آغاز شد بیان کرد: تا پایان سال ۹۵ کار مرمت ادامه داشت که در حال حاضر به پایان رسیده و نوروز سال گذشته بیش از ۱۹ هزار نفر گردشگر و مسافر از این بنای تاریخی و زیبا بازدید کردند .
اسکندری نسب به آخرین بازدیدهای نوروز امسال از دیگر جاذبه های گردشگری رفسنجان اشاره کرد و گفت: برخی از این جاذبه های گردشگری شامل دهکده تاریخی اودرج، موزه ریاست جمهوری، دره راگه است که به ترتیب ۳۷ هزار نفر، ۷ هزار و ۵۰۰ نفر و ۱۰ هزار نفر بازدید داشته است.
رفسنجان با جمعیتی بالغ بر ۳۱۱ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد و یکی از مقاصد گردشگران است.
۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


رفسنجان


خانه خشتی جهان