اخبار گردشگری

بازدید از موزه های خراسان شمالی ۷۳ درصد افزایش یافت

محمد سویدانلویی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این بازه زمانی، ۴۷ هزار و ۵۲۵ نفر از موزه های استان بازدید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۳۷ نفر بود.
وی با بیان اینکه در این مدت زمان یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۲۹ نفر از مراکز تفریحی و تاریخی بازدید کرده اند گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۱ درصد افزایش یافته است.
سویدانلویی افزود: از بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته تا چهاردهم فروردین ماه جاری ۱۶۳ هزار و ۳۸۲ نفر در استان اقامت داشتند که در مدت زمان مذکور در سال گذشته ۱۲۲ هزار و ۱۴۲ نفر بوده و ۳۴ درصد رشد را نشان می دهد.
بیش از ۳ میلیون مسافر به خراسان شمالی وارد شدند
وی همچنین عنوان کرد: در این مدت، سه میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۷ نفر مسافر وارد خراسان شمالی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در مدت زمان مذکور در سال گذشته ۵۴۶ هزار و ۲۸۷ دستگاه وسیله نقلیه و در همین مدت زمان در سال جاری ۶۶۰ هزار و هشت وسیله نقلیه به این استان وارد شدند.

*افزایش ۲۵ درصدی تصادفات و ۶۳ درصد فوتی ها
وی افزود: تعداد تصادفات نیز از بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته تا چهاردهم فروردین ماه جاری با ۲۴۴ دستگاه، ۲۵ درصد رشد داشته است.
سویدانلویی تعداد مجروحان در این مدت زمان را ۳۷۱ نفر و متوفیان ناشی از تصادفات را ۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و ۶۳ درصد افزایش یافته است.
خراسان شمالی در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که براساس برخی آمارها سالانه حدود ۲۰ میلیون خودرو از این مسیر تردد می کنند.
بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


بازدید از موزه


میراث فرهنگی


خراسان شمالی