اخبار گردشگری

۲۰ هزار گردشگر از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

علی مکرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۰ گردشگر خارجی از این اثر بازدید کرده بودند، افزود: امسال بیش از ۲۰۰ نفر از بازدیدکنندگان نوروز را مسافران خارجی از کشورهای همسایه و اروپایی تشکیل داده بودند.
به گفته وی سه هزار گردشگر نوروزی نیز از کوه میان تهی زندان سلیمان تکاب در سه کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان بازدید کرده و به قله این کوه مخروطی شکل صعود کردند.
مکرمی همچنین بیان کرد: در نوروز امسال بیش از ۱۰ هزار مسافر از خدمات چادرها و اکیپ های ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان تکاب بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۴۸ نفر روز نیز در مراکز اقامتی ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان اقامت کردند.
به گفته وی ۶۴۳ گردشگر نوروزی که برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی روستاهای نصرت آباد، بدرلو و قینرجه به عنوان روستاهای هدف گردشگری تکاب سفر کرده بودند در اقامت های بوم گردی این روستاها اسکان یافتند.
فرماندار تکاب با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه و بازآفرینی آئین های سنتی منطقه و نمایشگاه های صنایع دستی و مردم شناسی مجموعه تخت سلیمان، اضافه کرد: تهیه برنامه های مختلف خبری و تصویری برای معرفی جاذبه های گردشگری تکاب و راه اندازی پویش گردشگری و مسافرت های نوروزی در فضای مجازی با همکاری دوستداران میراث فرهنگی از مهمترین دلایل افزایش گردشگران نوروزی تکاب در عید نوروز ۱۳۹۷ است.
مکرمی گفت: در نوروز امسال علاوه بر هتل ها و مهمانپذیر ها، ۲ باب مدرسه شبانه روزی با ۴۰ اتاق مجهز و ظرفیت ۳۰۰ نفر در شهر تکاب و بخش تخت سلیمان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد.
به گزارش ایرنا مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال ۱۳۸۲ شمسی به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است.
اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی در مجموعه تخت سلیمان تکاب به یادگار مانده است.
شهرستان تکاب با ۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از ۱۶۰ اثر ملی دارد.
۷۵۱۴/۳۰۹۳/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تخت سلیمان


تکاب