اخبار گردشگری

۱۸۱ هزار مسافر از جاذبه های گردشگری مراوه تپه دیدن کردند

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مراوه تپه، اسماعیل تاجی روز پنجشنبه افزود: حضور و بازدید این تعداد گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان درمقایسه با تعطیلات نوروز پارسال چند برابر شده است.
وی گفت: از مجموع مسافران بازدید کننده از جاذبه های گردشگری مراوه تپه، ۲۱ هزارو ۶۰۹ نفر آنان در مراکز اقامتی یا استراحتگاه های موقت این شهرستان اسکان یافتند.
تاجی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز امسال برگزاری جشن نوروزگاه در برخی روستاهای این شهرستان و در شهر مراوه تپه، توانست تعداد زیادی از مسافران نوروزی را به خود جلب و به معرفی آداب و سنن مردم این منطقه مرزی کمک نماید.
وی با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مراوه تپه و مهمان نوازی مردم آن، تصریح کرد: درسایه تلاش های صورت گرفته، این شهرستان در زمینه ورود، جذب و ماندگاری مسافران نوروزی موفق تر از سال های گذشته عمل کرد.
فرماندار مراوه تپه تصریح کرد: امسال هیچ شکایتی از ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان ازسوی مسافران نوروزی صورت نگرفت که نشان از رضایتمندی آنان دارد.
شهرستان مرزی مراوه تپه که با افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است، جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی دارد که آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن، مدرسه تاریخی علوم دینی سیدقلیچ ایشان، آرامگاه ابوالقاسم جرجانی و آل خان بابا از مهمترین این جاذبه ها است.
رودخانه اترک، آبشارهای بالی قایه، شارلوق، چشمه ساوه، قیزلر قلعه، آبشار گوندر، دشت های شقایق، آبشار دامدامی، منطقه بالقی بابا، مام چشمه، حاجی داغ، سونگی داغ، چند تپه باستانی، جنگل های پسته، انار، انجیر و زرشک وحشی از دیگر جاذبه های گردشگری مراوه تپه است.
انواع گیاهان دارویی، مزارع سرسبز گندم، جو و آفتابگردان از استعدادهای کشاورزی و نیز قالی ترکمن، نمد، گلیم بافی و پوستین دوزی از صنایع دستی مهم این شهرستان مرزی به شمار می رود.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


فرمانداری


خدمات اجرایی سفر


مراوه تپه