اخبار گردشگری

بازدید ازمجتمع موزه ای رامسر ۴۲ درصد افزایش یافت

علی غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد مسافر و گردشگر از روز اول فروردین سال جاری تا پانزدهم فروردین ماه از مجتمع فرهنگی و موزه ای شهدای رامسر بازدید کرده اند و این درحالی است که سال گذشته در این مدت تعداد بازدید کننده ۷۷ هزار نفر بوده است.
وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و موزه ای شهدای رامسر جزو پنج موزه برتر کشور از نظر تعداد بازدیدکننده قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال همچنین یکهزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از کشورهای چین، هند، کره، عراق، عمان ،‌روسیه ، فرانسه ، آلمان، ترکیه و اتریش از مجتمع فرهنگی و موزه ای رامسر بازدید کردند.
مدیر مجتمع فرهنگی و موزه ای شهدای رامسر با اشاره به استقبال کم نظیر گردشگران از این مجتمع افزود: امسال با همکاری موزه خودروهای تاریخی ایران و موسسه فرهنگی موزه های بنیاد، نمایشگاه ۱۲ خودروی کلاسیک در نوروز امسال در این مجتمع برپا شد که هفت خودروی آن برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.
مجتمع فرهنگی و موزه ای شهدای رامسر در فضای ۱۲ هکتار و ۶ فضای موزه ای از جمله نخستین موزه عاج فیل ایران و خاورمیانه با به نمایش گذاشتن ۳۰۰ اثر بسیار شاخص، موزه کاخ مرمر، مردم شناسی شمال ایران، باغ موزه گیاه شناسی با بیش از یکهزار و ۸۰۰ گونه گیاهی ، عکس و اسناد، موزه حمام قدیم به همراه باغ بامبو، چشمه قدیمی، تالاب مجتمع و پارکینگی با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ خودرو پذیرای گردشگران است.
مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی به عنوان استراحتگاه سلطنتی در زمین ۶ هکتاری بنا شد که در سالهای اخیر به ۱۲ هکتار افزایش یافته است.
سال گذشته ۴۴۰ هزار نفر از این موزه بازدید کردند که حدود ۴۳ هزار نفر گردشگر خارجی بودند.
۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


موزه رامسر


غلامی