اخبار گردشگری

بازدید از جاذبه های گردشگری خمین ۳۰ درصد افزایش یافت

احمد طهرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نوروز امسال ۳۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
وی ادامه داد: بیت تاریخی حضرت امام (ره)، قلعه سالار محتشم و موزه مردم شناسی، سنگ نگاره های تیمره و دستکندهای زیر زمینی پر بازدید ترین اماکن تاریخی این شهرستان در ایام نوروز بودند.
طهرانی بیان کرد: اماکن متبرکه، جاذبه های طبیعی در مناطق کوهستانی و روستایی از دیگر مقاصد گردشگری در زادگاه امام راحل بود که با استقبال کم نظیر مسافران همراه بود.
سرپرست فرمانداری خمین از اسکان پنج هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی در مراکز اسکان ویژه فرهنگیان خبر داد و گفت: این میزان اسکان در همسنجی با نوروز پارسال، ۷۰ درصد افزایش یافت.
طهرانی به ارائه خدمات به مسافران نوروزی توسط هلال احمر نیز اشاره کرد و ادامه داد: هفت هزار مسافر نوروزی از خدمات این تیم ها بهره مند شدند.
وی بیان کرد: مراجعه ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر به اورژانس بیمارستان و درمان ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مراجعان به صورت سرپایی و بستری شدن ۲۶۲ نفر از بیماران ارائه خدمات در طرح سلامت نوروزی در این شهرستان است.
سرپرست فرمانداری خمین افزود: ۶۸ نوزاد در بیمارستان امام خمینی (ره) متولد شدند که نسبت به نوروز پارسال، با ۱۳ درصد افزایش همراه است.
طهرانی افزود: ستاد اجرایی سفرهای نوروزی با هشت کمیته در اوایل اسفند ماه در خمین تشکیل شد که این کمیته‌ ها با برگزاری نشست هایی، تدابیر لازم را برای پذیرایی از مسافران را در دستور کار قرار دادند.
شهرستان خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب سالانه پذیرای ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
۷۲۷۷/۳۰۷۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بازدید از اماکن تاریخی


خمین