اخبار گردشگری

جاذبه های گردشگری بمبئی

بمبئی با داشتن مکان‌های تاریخی فراوان، بازار‌های شلوغ و پر رفت و آمد و تنوع فرهنگ بسیار، باز هم به خوبی توانسته گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. در سفر به هندوستان و برای داشتن سفری بهتر به این شهر پر جنب و جوش باید اطلاعات خوبی نسبت به جاذبه‌های گردشگری آن به دست آورید.

جاذبه های گردشگری بمبئی

دروازه هند

این بنای عظیم و تاریخی که ساخت آن به مناسب بازدید مهمانان، شاه جرج پنجم و شهبانو مری بریتانیایی از هند انجام شد، در کنار دریا ساخته شده است. همین بنا، بعد‌ها دروازه‌ای شد که نیروهای انگلیسی از زیر آن رد شده و سوار بر کشتی‌هایشان به انگلیس باز‌گشتند.

جاذبه های گردشگری بمبئی

پایانه چاتراپاتی شیواجی

یکی از بهترین مکان‌هایی است که گذشته و حال شهر را به خود دیده است. پایانه چاتراپاتی شیواجی یا ایستگاه مرکزی قطار ویکتوریا توسط معماری انگلیسی، به نام فردریک ویلیام استیونز در سبک گوتیک طراحی شد. این میراث جهانی یونسکو، قسمت جدایی‌ناپدیر زندگی روزمره، همه‌ی مردم شهر است.

جاذبه های گردشگری بمبئی

درگاه حاج علی

درگاه حاجی علی آرامگاه یکی از بزرگان پیران طریقت تصوف، مسجد و زیارتگاه مسلمانان هند در کلان شهر بمبئی است. این آرامگاه در میان آب دریا قرار گرفته و برای ورود به آن باید پیاده و از طریق مسیری باریک، دسترسی پیدا کرد.

جاذبه های گردشگری بمبئی

کلیسا کوه مری

کلیسای کوه مری یکی از قدیمی‌ترین کلیسا‌های تاریخ شهر است که در بالای کوهستان قرار گرفته و بر دریای عرب مشرف است. اولین ساختمان آن، حدودا در سال ۱۵۷۰ ساخته شد و سپس در سال ۱۶۴۰ بازسازی شد.

جاذبه های گردشگری بمبئی

کاخ تاج‌محل

هند و بمبئی شهری کاملا تاریخی و زیبا هستند اما نمی‌توان آن را بدون بازدید از کاخ تاج‌محل ترک کرد. یکی از بناهای زیبا و دیدنی که روبروی دروازه‌های هند قرار گرفته و و از هتل‌های معروف و بسیار گران‌قیمت و مجلل بمبئی نیز به‌شمار می‌رود.

 

جاذبه های گردشگری بمبئی

موزه Dr. Bhau Daji Lad

یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های شهر که می‌توان انتخاب مناسبی برای گذراندن چندین ساعت لذت‌بخش و پر‌بار باشد. این موزه در سال ۱۸۵۵ تحت حکومت استعماری انگلیس تاسیس شد و تمامی تاریخ شهر و زندگی روزمره مردمان در آن جمع شد.

جاذبه های گردشگری بمبئی

جزیره الفنتا

جزیره‌ای که در بندر بمبئی واقع شده و فقط ۱۰ کیلومتر با دروازه هند فاصله دارد. خانه‌هایی که در این جزیره وجود دارند، طرفیت اسکان بیش از ۱۲۰۰ گردشگر را دارند. البته باید بدانید خانه‌ها نیز غار‌هایی تاریخی هستند که روزی محل عبادت بوداییان بوده و در حال حاضر میراث فرهنگی محسوب می‌شوند.

جاذبه های گردشگری بمبئی

بازار چور

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازارهای کشور که مخصوص فروش اشیاء ارزان قیمت یا دست دوم تاریخ است. به طور کلی در این بازار اشیاء عجیب و غریب فراوانی را می‌توانید پیدا کنید. طبق افسانه‌های محلی، هر وسیله‌ای که از شما به سرقت برود، در این بازار می‌توانید پیدا کنید.

جاذبه های گردشگری بمبئی

پارک ملی سانجای گاندی

پارک ملی سانجای گاندی به عنوان بزرگ‌ترین پارک در جهان شناخته می‌شود که در محدوده شهر قرار دارد و از جاذبه‌های محبوب و معروف فراوانی برخوردار است. این پارک جنگلی هر ساله میزبان بیش از دو میلیون گردشگر است که بیشتر‌ین بازدید از پارک در آسیا نیز به شمار می‌آید.

جاذبه های گردشگری بمبئی

ساحل جوهو

این ساحل یکی از بهترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر بمبئی و هند به شمار می‌آید. این ساحل معمولا مملو از گردشگران و جمعیت است اما برای بازی، گرفتن آفتاب و دیدن مردم بسیار مناسب است. خوردن غذا‌های لذیذ هندی در رستوران‌های اطراف ساحل را فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری بمبئی

معبد بابولنات

این معبد باستانی، یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر است. معبد خیره کننده شیوا، تاریخ ساختش به قرن دوازدهم باز‌می‌گردد و توسط حاکمی محلی ساخته شد که بعد از مرگ هم همان‌جا به خاک سپرده شد. بازسازی معبد در دهه ۱۸۰۰ صورت گرفت.

مترجم: سحر مردانه
معبد: theculturetrip.com