اخبار گردشگری

بازدید گردشگران نوروزی از سمنان ۱۶۰ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، برنامه ریزی چندساله در ایران برای امنیت سفر و تامین زیرساخت لازم به منظور بهترین شرایط اقامت و بازدید گردشگران و مسافران نوروزی به صورت جدی مدنظر مسوولان به ویژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.
این هدفگذاری در نوروز ۹۷ به ثمر رسیده، تا آنجا که رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به اقامت بیش از ۵۸میلیون نفرشب مسافران نوروز ۹۷ تا ۱۱ فروردین گفت: سفرهای نوروزی هموطنان تا یازدهم فروردین ۹۷ نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافت.
سمنان برای مسافران همیشه استانی عبوری در محور شرقی- غربی یا شمالی- جنوبی بوده است، فراهم کردن زمینه و ساز و کاری برای ترغیب بیشتر مسافران نوروزی به بازدید یا اقامت در چند سال اخیر به صورت جدی در دستور کار مسوولان حوزه های فرهنگی استان قرار گرفت و نتیجه آن افزایش اقامت و افزایش بازدید گردشگران از جاذبه های مختلف در نوروز ۹۷ بوده است.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از این استان، افزود: بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان در تعطیلات نوروز ۹۷ در مقایسه با پارسال ۱۶۰ درصد افزایش یافت.
محمد جهانشاهی گفت: از بیست و هفتم اسفند ۹۶ تا پانزدهم فروردین ۹۷ یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۸۷ گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان بازدید کردند،این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، ۴۷۵ هزار و ۹۶۷ گردشگر از جاذبه‌های تفریحی بازدید داشتند.
وی تصریح کرد : بیشترین مراکز مورد بازدید گردشگران در استان شامل مجموعه چشمه علی، مسجد تاریخانه در دامغان، جنگل ابر، مجموعه بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در شاهرود، کاروانسرای میاندشت و منطقه کالپوش در شهرستان میامی است.
جهانشاهی بیان داشت : گردشگران نوروزی از دیگر جاذبه های استان شامل از باغ موزه امیر، خانه کلانتر، پارک کوهستان، میدان ارگ و امامزاده یحیی(ع) سمنان، غار دربند و عمارت خیل خان در مهدیشهر، بنه کوه و پارک جنگلی کردوانی در گرمسار و آرامگاه شیخ علاء الدوله، کاروانسرای لاسجرد و دشت خنار سرخه نیز بیشترین بازدید را داشتند.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان ادامه داد : از بیست و هفتم اسفند ۹۶ تا پانزدهم فروردین ۳۷۸ هزار و ۸۶۷ نفر در استان سمنان اقامت کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به بازدید ۱۸ هزار و ۵۱۹ نفر از گردشگران از موزه‌های سمنان ، گفت: در این مدت ۱۱۴ گردشگر خارجی از موزه های سمنان بازدید و ۳۱ نفر از این گردشگران خارجی در اقامتگاه های استان اقامت کردند.
وی اضافه کرد : بر اساس آمار موجود، میزان بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در ایام نوروز امسال ۱۰۹ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
وی گفت: مقایسه آمار اقامت مسافران در طرح نوروزی ۹۷ نسبت به سال گذشته نشان می دهد میزان اقامت در هتل ها ۶٫۸ درصد، اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها ۲۶ درصد و اقامت در مهمانپذیرها ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
جهانشاهی با اشاره به افزایش ۱۰۹ درصدی اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان ، گفت: میزان اقامت در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی نیز ۱۴۷ درصد نسبت به نوروز پارسال افزایش یافت.
وی با اشاره به کاهش میزان اقامت در زائرسراها و مدارس، افزود: میزان اقامت در زائرسراها ۲۳ درصد و اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه معلم و باشگاه فرهنگیان استان ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن‌های ورزشی استان در طرح نوروز ۹۷ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش یافته است.
استان سمنان دارای ۹۴ مرکز اقامتی شامل ۱۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، ۴۳ اقامتگاه بوم گردی، ۲۶خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است، این واحدها در مجموع دارای یک هزار و ۳۰۹ تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از ۲ هزار نفر شب است.
۶۱۰۳/۶۰۲۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگران


نوروزی


سمنان