اخبار گردشگری

پارک ۶می‌ باتومی، یکی از کامل‌ترین پارک‌های دنیا

پارک ۶ می باتومی گرجستان یکی از اماکن عمومی و گردشگری کشور گرجستان است که جذابیت بالایی برای گردشگران و اهالی بومی این کشور دارد. این پارک را می‌توان یکی از کامل‌ترین پارک‌های دنیا دانست که بازدیدکنندگان گزینه‌های مختلفی برای لذت بردن در اختیار دارند. در این مجموعه، یک دریاچه، یک دلفیناریوم، یک باغ وحش، یک آکواریوم و یک قطار کوچک تدارک دیده شده است که باعث جذابیت بالای آن شده است.
عملیات ساخت پارک ۶ می گرجستان در سال ۱۸۸۱ توسط رسلر آغاز شد که قصد داشت از آن به عنوان یک باغ استفاده کند. در سال ۱۸۸۸ امپراتور الکساندر سوم از این باغ بازدید کرده و چند مگنولیا در آن کاشت. این موضوع باعث شد که اسم این باغ به افتخار این امپراتور تغییر کند و تا مدت‌ها با باغ الکساندر شناخته شود.

پارک 6 می‌ باتومی، یکی از کامل‌ترین پارک‌های دنیا

پارک ۶ می گرجستان بارها مورد بازسازی قرار گرفته است و هر بار بخشی به آن اضافه شده است. به‌عنوان‌مثال، در سال ۱۹۳۰ ستون‌های به سبک یونان باستان به ورودی این پارک اضافه شد. از طرفی یکی دیگر از آخرین بازسازی‌های این پارک در سال ۲۰۰۴ رخ داد و اسم ۶ می برای آن انتخاب شد.
در مرکز پارک ۶ می گرجستان یک دریاچه بیضی شکل وجود دارد که با نام نوری گلی شناخته می‌شود. این عنوان به این دلیل برای آن انتخاب شده است که عده‌ای معتقدند یک پسربچه به اسم نوری در آن غرق شده است و مادر او هر روز به دریاچه می‌آید و فرزند خود را صدا می‌زند. اگرچه این داستان افسانه‌ای است اما سابقه تاریخی جالبی دارد.

پارک 6 می‌ باتومی، یکی از کامل‌ترین پارک‌های دنیا

باغ وحش یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین قسمت‌های پارک ۶ می گرجستان است که در سال ۱۹۳۰ ایجاد شده است و در سال ۲۰۰۶ مجدداً بازسازی شد. در این باغ گونه‌های متعددی از حیوانات اهلی و وحشی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آنها بازدید کنند و حتی به آنها غذا دهند یا با آنها عکس بگیرند.
بخش مهم دیگر پارک ۶ می گرجستان دلفیناریوم است که در سال ۱۹۷۵ افتتاح شده است. این دلفیناریوم اولین نمونه در شوروی سابق بود و از آن زمان تاکنون به حیات خود ادامه داده است. در این قسمت چند دلفین آموزش دیده وجود دارد که مأموران پارک به تفریح و بازی با آنها می‌پردازند و زمینه سرگرمی گردشگران را فراهم می‌آورند.

پارک 6 می‌ باتومی، یکی از کامل‌ترین پارک‌های دنیا

ترن کوچک و قایق‌سواری دو بخش جذاب دیگر پارک ۶ می گرجستان برای گردشگران هستند که می‌توانید با پرداخت هزینه از هر دوی آنها لذت ببرید. قایق‌سواری در این دریاچه نیم ساعته است و قطار نیز اطراف پارک را دورمی‌زند.
اگر می‌خواهید از پارک ۶ می گرجستان دیدن کنید باید خود را به شهر باتومی و خیابان روستاولی برسانید. ورودی این پارک رایگان است و فقط یک هزینه کم بابت قایق‌سواری، دلفیناریوم و باغ وحش می‌پردازید.



منبع: georgiaabout.com