اخبار گردشگری

۹میلیارد ریال صنایع دستی در بوشهر فروش رفت

ارغوان مهدی زاده روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع فروش محصولات صنایع دستی در استان هشت میلیارد و ۲۲۹میلیون و ۸۲۰ هزار ریال مربوط به غرفه های صنایع دستی و یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال نیز مربوط به ۱۶ سیاه چادر عشایری است.
وی اضافه کرد: این میزان فروش محصولات صنایع دستی نسبت به سال گذشته که پنج میلیارد و ۳۲۰میلیون ریال بود افزایش چشمگیری داشته است.
مهدی زاده با اشاره به فعالیت پنج فروشگاه صنایع دستی و یک گالری مربوط به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: در نوروز امسال یک میلیارد و ۷۴۰میلیون ریال در این فروشگاه ها محصولات صنایع دستی فروش و سفارش گرفته شده است.
وی یادآور شد: امسال برای معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی استان بوشهر با استفاده از همه ظرفیت های گردشگری استان ۴۵۱ غرفه به صورت تک غرفه و در برخی مناطق به صورت بازارچه برپا شد.
مهدی زاده اضافه کرد: تولیدات صنایع دستی استان بوشهر شهره جهانی دارد طوریکه در بازارهای جهانی ازجمله اروپا و کشورهای مختلف آسیایی نیز عرضه می ‌شود.
وی یادآورشد: حصیربافی، صنایع دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نمادهای مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال و خاتم کاری از جمله صنایع دستی شاخص استان بوشهر به شمار می رود.
مهدی زاده با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از بافته های حصیری و صنایع دستی دریایی استان بوشهر گفت: در این بین گلیم و گبه استان بوشهر مشتری خاص خود را دارد و بافندگان عبای دشتی بوشهر نیز سفارش هایی از گردشگران کویتی داشتند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: از آنجا که صنایع دستی بخشی از هویت فرهنگی است امسال برای نخستین بار سیاه چادرهای عشایر در استان برپا شد.
مهدی زاده همچنین در باره نام گذاری سال جدید گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی با نظارت و بازدیدهای مستمر از واحدهای فروش صنایع دستی، با افرادی که اقدام به فروش صنایع دستی وارداتی بویژه از کشور چین می کنند، برخورد می شود.
وی یادآور شد: هنرمندان استان بوشهر بافته های خلاقانه و کاربردی زیادی بتازگی تولید و بازارخوبی برای کارهایشان ایجاد کرده اند اما مشکل شان تامین مواد اولیه است که امید می رود با حل این مشکل هزینه تولید این صنعت گران نیز کاهش یابد.
۶۰۴۷/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


فروش


نوروز بوشهر