اخبار گردشگری

۳۵ هزار گردشگر از خدمات هلال احمر تربت حیدریه بهره مند شدند

رضا مومن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۴۰ هزار نسخه کالانما ( بروشور، کاتالوگ) نقشه و اقلام فرهنگی دیگر بین مسافران نوروزی توزیع شد.
به گفته وی، در طی این مدت در ایستگاه سلامت و آموزش امداد نیز خدمات آموزشی به چهار هزار و ۱۴۷ نفر و در فضای دوستدار کودک هم به ۶ هزار و ۹۲ نفر مراجعه کننده خدمات ارایه شده است.
مومن زاده با تشکر از مشارکت ۳۰۰ نفر عضو جوانان جمعیت هلال احمر این شهرستان در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، اظهار کرد: همچنین در مدت یاد شده، یک هزار و ۷۲۹ نفر در پویش (کمپین) نه به تصادفات جاده ای مشارکت کردند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه هم پیش از این با بیان اینکه نوروز امسال ( از ۲۵ اسفند پارسال تا روز سیزدهم فروردین ماه جاری ) ۱۹۱ هزار نفر گردشگر از مناطق مختلف گردشگری این شهرستان بازدید کردند، گفت: این رقم نسبت به پارسال ۱۸ درصد رشد داشته است.
علی محمدی خاطر نشان کرده بود: بر اساس اعلام دوربین های راهداری امسال شاهد یک میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محور گردشگری تربت حیدریه بودیم که از این تعداد ۱۹۱ هزار گردشگر در تربت حیدریه اقامت گزیده یا از امکانات گردشگری این شهرستان بهره مند شدند.
به گفته وی در این مدت ۱۳ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و ۳۵ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر تربت حیدریه بهره مند شدند.
جمعیت هلال احمر تربت حیدریه دارای سه پایگاه ثابت در مناطق گرماب، کامه و زاوه، می باشد، پایگاه گرماب در فاصله ۵۰ کیلومتری تربت حیدریه امدادرسانی تا رباط سنگ را پوشش می دهد،
پایگاه کامه در فاصله ۲۵ کیلومتری تربت حیدریه جلگه رخ تا کارخانه کاشی را تحت پوشش دارد و پایگاه زاوه در فاصله ۳۰ کیلومتری تربت حیدریه کل مسیر تربت حیدریه تا مشهد را پوشش می دهد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۷۴۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۶


ایمنی و سلامت


تربت حیدریه