اخبار گردشگری

مسافران نوروزی منطقه آزاد ارس ۲۱ درصد رشد یافت

به گزارش ایرنا، یوسف داداش زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین امسال ۸۷۴ هزار و ۵۰ دستگاه خودرو به محدوده های چهارگانه منطقه آزاد ارس شامل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو وارد شده اند.
وی اظهار کرد: آمار تخمینی ورود مسافر و گردشگر به محدوده های چهارگانه ارس اعم از ورود جاده ای، ریلی و مرزی چهار میلیون و ۵۲ هزار و ۷۱۸ نفر است.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر ارس یادآوری کرد: در این مدت ۱۳۰ هزار و ۸۵۳ نفر در منطقه آزاد ارس اقامت کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد نشان می دهد.
داداش زاده ادامه داد: ۳۷ درصد خودروهای ورودی از طریق قره بورون ( جاده تبریز – جلفا )، ۳۱ درصد نیز از ورودی های محدوده خداآفرین و قلی بیگلو و ۳۲ درصد خودروها نیز از سایر ورودی های یازده گانه وارد منطقه آزاد ارس شده است.
وی گفت: در نوروز ۹۷ تعداد ۳۴۰ هزار و ۹۱۷ بازدید از این اماکن این منطقه انجام شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد یافته است.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر ارس با اشاره به کاهش آماری مسافران خروجی از پایانه های مرزی سازمان منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: در مقایسه با آمار سال گذشته، در نوروز ۹۷ مسافران خروجی به سمت نخجوان ۱۸ درصد و به سمت ارمنستان نیز ۰٫۵ درصد کاهش یافته است.
داداش زاده افزود: امسال نسبت به سال گذشته نارضایتی گردشگران از مواردی مانند قیمت و کیفیت کالاها، خدمات رفاهی و وضعیت جاده ها کاهش یافته به طوری که این کاهش در زمینه برنامه های تفریحی نیز قابل توجه است.
وی گفت: امسال برنامه های نوروزی ارس طبق سیاست های سازمان به سمت کیفی تر شدن سوق یافته بود و با توجه به مقارن شدن نوروز ۹۷ با تبریز ۲۰۱۸ برنامه هایی اجرا شد تا فرهنگ و آداب و سنن ایرانی – اسلامی بیشتر در معرض دید عموم مردم و گردشگران قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار در شمالغرب کشور و در کنار رود ارس شکل گرفته و از مناطق مهم گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می شود.
این منطقه در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته و در محدوده متصل شهرستان جلفا و محدوده منفصل بخش هایی از شهرستان های کلیبر و خداآفرین را در برگرفته است.
منطقه آزاد ارس دارای هفت هتل و هتل آپارتمان، هشت مهمانپذیر و ۱۳ کاشانه مهمان است.
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


مسافران نوروزی


منطقه آزاد ارس