اخبار گردشگری

بیش از ۳۳ هزار نفر از موزه های خراسان جنوبی دیدن کردند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، غلامحسین شعیبی افزود: در این مدت ۲۱ هزار و ۵۵۹ نفر از موزه های بیرجند مرکز استان دیدن کردند.
وی بیشترین آمار بازدیدکنندگان را از موزه باغ اکبریه بیرجند اعلام کرد و گفت: در نوروز امسال بیش از ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر از موزه های واقع در این باغ بازدید داشتند.
مسئول موزه های خراسان جنوبی همچنین از بازدید ۱۰ هزار و ۵۵۴ نفر از موزه های شهرستان قاین خبر داد و یادآور شد: موزه های فردوس نیز در این مدت میزبان ۲ هزار و ۲۳۷ مسافر نوروزی بود.
شعیبی اضافه کرد: همچنین در این مدت یک هزار و ۵۳۶ نفر از موزه های بشرویه، پنج هزار و ۲۷۳ نفر از موزه های طبس، ۹۷۹ نفر از موزه های نهبندان و ۶۷۸ نفر از موزه های سرایان بازدید کردند.
مسئول موزه های خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ موزه در سطح استان فعال است، عنوان کرد: از این تعداد سه موزه وقف و موزه میراث زمین در طبس زیر مجموعه سایر ارگان ها هستند.
شعیبی گفت: از ۱۵ موزه زیر مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی چهار موزه از جمله موزه میراث پهلوانی، موزه تاریخ طبیعی و موزه اشیای مردم شناسی خصوصی هستند.
۶۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


بازید از موزه


مسافر نوروزی


خراسان جنوبی